1

Onderwerp: Vraag taarthoogte

Hoihoi!
Even een vraagje. Mijn eerste baksel was een taart bedoeld voor moederdag. Nu had ik een springvorm van 26 cm doorsnede. Maar nu kwam er qua hoogte een mini taartje uit.
Vlgs de verpakking was 5 min mixen op.hoogste stand voldoende. Maar lijkt mij toch dat er wel een hogere taart uit moet komen? Denk dat ie net 2 cm hoog was  =(
Heeft het beslag te kort gemixt? Of zou er wellicht te weinig beslag in gegaan zijn? Was overigens een goedkoop mixje van xenos. Verder was hij prima maar wil voor zoons verjaardag graag een taart maken maar dan moet het wel normaal qua hoogte worden..

2

Re: Vraag taarthoogte

Ik weet niet hoeveel mix je gebruikt hebt maar ik gebruik voor een 25 cm 400 gr. Het kan (ook) heel goed aan de goedkope mix liggen. Ik had ooit een keer Soezy mix (Boerenbond/Welkoop), weet niet meer hoe duur, maar mijn biscuit werd met dezelfde hoeveelheden als FunCakes, de helft lager.

3

Re: Vraag taarthoogte

Zelf mix ik 8 minuten op de hoogste stand en dan nog 2 minuten op een lage stand.

En de hoeveelheid mix is ook belangrijk :)

4

Re: Vraag taarthoogte

Waarschijnlijk dan de combi die misging.
Volgens funcakes 330gr mix nodig en bij mijn doosje 250gr. Scheelt toch aanzienlijk. Vrijdag maar eens zien hoe de funcake mix uitpakt!

5 Laatst bewerkt door Esther68 (05-06-2018 21:55)

Re: Vraag taarthoogte

Newbie schreef:

Waarschijnlijk dan de combi die misging.
Volgens funcakes 330gr mix nodig en bij mijn doosje 250gr. Scheelt toch aanzienlijk. Vrijdag maar eens zien hoe de funcake mix uitpakt!

Klopt dat op de verpakking 330 staat maar ik heb mijn biscuits graag hoger  ;) . Met 400 gr, 8 minuten hoge snelheid en 2 minuten lage, worden mijn biscuits 8 cm hoog. Ik gebruik al bijna 10 jaar FunCakes en is bij mij nog nooit mislukt. Veel succes met de FunCakes mix!  :D

6

Re: Vraag taarthoogte

Een 26cm springvorm is ook groot. Welk maat springvorm werd er geadviseerd op de verpakking? En stap indd over naar Funcakes, mislukt nooit en smaakt goed. Die goedkope mixen lijken aantrekkelijk, maar is vaak weggegooid geld.

7

Re: Vraag taarthoogte

Esther 68, wat doe je dan voor de rest aan verhouding erbij? Dus hoeveel eieren enzo?

8

Re: Vraag taarthoogte

Newbie schreef:

Esther 68, wat doe je dan voor de rest aan verhouding erbij? Dus hoeveel eieren enzo?

40 gr water (is altijd 10% van de hoeveelheid mix) en 312 gr ei. Dus 6 x maat M.
Als ik wel eens een afwijkende hoeveelheid nodig heb dan doe ik : hoeveelheid mix: 1.28 = hoeveelheid gr ei. Dus 400 gr mix : 1.28 = 312 ei

9

Re: Vraag taarthoogte

Ah super. Ga ik dat morgen proberen.
Zal het resultaat laten wetem!