1

Onderwerp: Mirror Glaze maken/bewaren

Hoi allemaal,

Ik mag voor mijn nichtje een mirrorglaze maken op een basis van chocolademousse. Nu staat de taart al 24 uur in de vriezer en komt het moment dat de glaze er op moet. Ze heeft de taart zaterdagochtend nodig. Ik had bedacht om vanmiddag de glaze er op te doen, de taart vanacht in de koelkast te laten ontdooien zodat ik hem morgen mee naar de verjaardag kan nemen. Maar ik twijfel of je zo’n taart zo’n tijd in de koelkast kan bewaren. En ik Google me een ongeluk, ik kan het niet vinden. Iemand tips/ideeën? Ik moet morgen al om 9 uur naar de verjaardag, dus als ik hem ervoor wil glazen, moet ik er flink op tijd uit + dat ik bang ben dat ie dan niet optijd ontdooid is... (wat ik vervelender vind dat de wekker zetten

2

Re: Mirror Glaze maken/bewaren

Hoi Ingrid,

Denk dat het prima kan zoals je het wil doen.
Er kan toch niks gebeuren in de koelkast.
En je gaat morgen al vroeg.

Maar misschien is er iemand anders met andere ideeën.

Succes :thumb:

3

Re: Mirror Glaze maken/bewaren

Via google kom ik op 2 websites tegen dat je de taart eerst voor 3uur in de diepvries zet, dan de mirror glaze erover en vervolgens bewaard in de koelkast.
Deze info was gemakkelijk te vinden.
Benieuwd naar het resultaat! Ga je met een specifieke kleur aan de slag?

4 Laatst bewerkt door ingridk85 (02-06-2018 20:43)

Re: Mirror Glaze maken/bewaren

Bedankt voor de reacties! Ik heb een Duits recept gevolgd waarbij de taart 24 uur in de koelkast moest. Alleen het bewaren kon in echt niet vinden. (En ben toch best een googelaar...) maar dank je wel voor de tips. Het is uiteindelijk gelukt! Ik heb een galaxy cake gemaakt. Was niet super tevreden, maar m’n nichtjes waren er heel blij mee. Hij was ook erg lekker (fijne bijkomstigheid)

5 Laatst bewerkt door ingridk85 (02-06-2018 20:42)

Re: Mirror Glaze maken/bewaren

Ik denk dat ik de verschillende kleurtjes glaze te warm bij elkaar gedaan heb, waardoor het in de kom al teveel met elkaar vermengd was. Zag nauwlijks roze, paars of wit terug! Maargoed, les voor de volgende keer!
https://s22.postimg.cc/m9guvnby5/B03_C4693-2_F2_C-41_EC-_A2_BD-191_CC85_DF395.jpg

6

Re: Mirror Glaze maken/bewaren

Hij is erg mooi geworden  :thumb:

7

Re: Mirror Glaze maken/bewaren

Oh ik vind hem heel leuk!!!

Is dit rechtstreeks over de bevroren chocomousse gegoten??

8

Re: Mirror Glaze maken/bewaren

Goed gelukt!

9

Re: Mirror Glaze maken/bewaren

Ja, inderdaad rechtstreeks over de bevroren mousse. Was nog wel een uitdaging om hem uit de vorm te krijgen! Haha!
Maar dank je wel!