1

Onderwerp: Advies m.b.t. unicorn 25 cm taart

Beste medebakkers,

Ik mag weer een taart voor mijn buurmeisje maken, een unicorn dit maal. Helemaal leuk natuurlijk, maar ik begin nu even te twijfelen hoe ik dat het beste kan aanpakken.

Uitgangspunt is een 25 cm taart, welke bij mij meestal zo'n 10 cm hoog is, als deze 3x is gevuld.
Maar het voorbeeld van de taart welke ik toegestuurd kreeg, ziet er zo uit (ik hoop dat ik het mag plaatsten, anders mag het verwijderd worden).

https://myalbum.com/photo/Htmhvw3z607G/360.jpg

Nu is deze verhouding natuurlijk hel mooi, maar ik denk dat de verhouding weg is, als ik een uitvoering maak in 25 cm en 10 cm hoog...

Zal ik gewoon de 25 cm hoger maken d.m.v. extra biscuit bakken en verhogen (maar dan worden de vullingen natuurlijk ook meer dan 3...), of in een betere verhouding blijven en kiezen voor een kleiner formaat taart?

Ik weet het echt even niet  :S  :S

2

Re: Advies m.b.t. unicorn 25 cm taart

Als ik de hoogte op de foto zo in schat komt deze ook wel in de buurt van 10cm.. of schat ik dan heel fout?
Mocht je 10cm te laag vinden (wat denk ik reuze mee valt) dan zal ik 4x vullen.
Succes, leuke opdracht!

3

Re: Advies m.b.t. unicorn 25 cm taart

Wil of mag je geen stapeltje maken?  :think: Ik zou dan de onderste rustig houden, met hier en daar een bloemetje. Of je doet de onderste ook wit en laat de manen doorlopen tot beneden. Daarbovenop dan de unicorn (zoals op de foto). Ik denk dat dit mooier is dan een grote hoge van 25 cm. De hoorn moet dan ook erg dik en groot worden wil je het een beetje in verhouding hebben  ;)