1

Onderwerp: Botercreme of enchanted Cream voor Giant cupcake

Voor het eerst mag ik mijn Giant cupcake bakvorm gebruiken. Het is voor een cake smash. ( ik dacht gewoon biscuit van funcakes)
Ik twijfel of ik botercreme voor de toeven zal gebruiken of enchanted Cream met water alleen. Dit laatste heb ik nog nooit meegewerkt echter. Ben bang dat de botercreme niet zo'n smeerboel wordt...en dat is natuurlijk nu gewoon wel de bedoeling.
Iemand tips?

2 Laatst bewerkt door LaLuub (22-01-2018 14:47)

Re: Botercreme of enchanted Cream voor Giant cupcake

Ik heb zelf de Giant cupcake vorig jaar voor een cakesmash met swiss merengue botercreme gedaan (het moet natuurlijk wel lekker zijn, dus niet een hap boter voor zo'n ukkie). Afgelopen week voor het eerst met EC gewerkt (met alleen melk, en een eetlepel vanille extract voor de smaak). Beiden was heel lekker, maar die EC werkt toch wel hééérlijk snel (en is dus ook lekker!)  :thumb: . Voor mijn volgende cakesmash (mocht die ooit komen), ga ik voor EC (met een smaakje, bijv weer vanille ). En beiden (ook de SMBC) wordt een heerlijke kliederboel hoor. Maar hoe erg, dat ligt heel erg aan het kindje zelf.  :lol:

3

Re: Botercreme of enchanted Cream voor Giant cupcake

Bedankt voor je snelle antwoord. Je hebt mijn gedachte bevestigd

4

Re: Botercreme of enchanted Cream voor Giant cupcake

Bedankt voor je snelle antwoord. Je hebt mijn gedachte bevestigd

5

Re: Botercreme of enchanted Cream voor Giant cupcake

Bedankt voor je snelle antwoord. Je hebt mijn gedachte bevestigd

6

Re: Botercreme of enchanted Cream voor Giant cupcake

Ah, mooi. Succes!

7

Re: Botercreme of enchanted Cream voor Giant cupcake

Sorry iets te ongeduldig, maar krijg ze nu niet meer weg :rolleyes:

8

Re: Botercreme of enchanted Cream voor Giant cupcake

Zelf vind ik ec echt fijn werken voor een smash cake =D

9

Re: Botercreme of enchanted Cream voor Giant cupcake

Ik ben niet echt een fan van EC maar zou deze wel gebruiken voor een cakesmash. De crème is luchtiger dan bc of mbc. Toeven van EC zijn ook mooier dan die van bc, vind ik  ;-)

10

Re: Botercreme of enchanted Cream voor Giant cupcake

Top jullie zijn allemaal unaniem...Dus ik ga echt voor de enchanted cream. Gewoon in de koelkast bewaren? En kan ik er dan nog wat bloemetjes van fondant op strooien of gaat dat niet ivm vocht uit de enchanted Cream?

11

Re: Botercreme of enchanted Cream voor Giant cupcake

Als je de decoraties van te voren maakt zodat ze uitharden kan je ze er prima op doen gebeurd er niks :)

12

Re: Botercreme of enchanted Cream voor Giant cupcake

Zie dat er met botercreme en enchanted Cream wordt gewerkt. EC heeft de voorkeur van kinderen is mij gebleken. Voor een barbietaart moet ik ruffles maken. Nu ik de crèmes gekleurd heb met Wilton Icing Colors zijn de BC en de EC beiden vrij slap en ik denk te slap om te spuiten.
A wat heb ik verkeerd gedaan.
B. Kan ik nog iets doen zodat het bruikbaar wordt.
Met dank voor het “meedenken”.

13

Re: Botercreme of enchanted Cream voor Giant cupcake

Miss hier voortaan iets minder water melk toevoegen.
Voor nu zou ik er wat meer poeder van de enchanted cream toevoegen zodat het wat steviger wordt.

Succes :thumb:

14

Re: Botercreme of enchanted Cream voor Giant cupcake

Bedankt Baklataart voor je snelle advies. Groetjes