1

Onderwerp: Ik dacht, laat ik maar weer eens om het hoekje komen kijken..

na een aantal jaar, dacht ik "laat ik weer eens op deze groep kijken" Ben benieuwd of er nog veel leden van de oude garde actief zijn.

Ik heb net even door mijn berichten heen gescrold, en lag echt in een deuk toen ik mijn gemaakte taarten weer zag....Het niveau was....uhm....niet echt om over naar huis te schrijven, maar wat was ik toen  trots hahaha.

Momenteel, maak ik niet meer zo veel taarten, en beperk mij tot ongeveer 1 taart per maand. Ik heb een tijd een enorme taartendip gehad en wilde al mn spullen verkopen, maar mn man verklaarde mij voor gek. Na een jaar heb ik het weer langzaam aan opgepakt. Ik ben me nu aan het oriënteren op het boetseren van realistische poppetjes, dat is iets wat ik ontzettend leuk vind.

Groetjes San

2

Re: Ik dacht, laat ik maar weer eens om het hoekje komen kijken..

Welkom terug en leuk dat je er weer zin in hebt :thumb:

Leuk dat je gaat boetseren , ik vond het ook leuk maar wat moeilijk  :y  :y

Kijk uit naar je creaties, heel veel plezier :thumb:

3

Dankjewel! Ik zal van de week even een lading foto's op het forum zetten  :y

Groetjes San

4

Wat leuk om je weer terug te zien! Er zijn niet heel veel forummers over van toen, maar die hards zullen er altijd blijven. Of ze komen weer terug. Wat leuk dat je toch weer met taarten bezig bent.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

5

Nee, de meeste zijn naar facebook verhuisd he. Ik ben met een paar nog wel bevriend op facebook.
Vond het wel grappig om te zien dat jij nog steeds de zelfde foto van Pooh gebruikt.  Was eerste wat weer herkenbaar was voor nij hihi.

Groetjes San

6

Ook ik kom zo nu en dan nog wel even om het hoekje kijken maar mis wel de gezelligheid van toen wat ik niet goed terug kan vinden op fb.
Herkenbaar ook die taartendip en spullen te koop willen zetten. Mijn taartendip kwam toen mijn moeder erg ziek werd en 3 jaar lang erg zwaar ziekbed heeft gehad. Na haar overlijden was bij mij de koek op. Mijn partner was het er ook niet mee eens dat ik mijn spullen te koop zou aanbieden. En nu ook erg blij mee dat ik dat niet heb gedaan want ik heb mijn taartenbakhobby weer behoorlijk op de rit en ga dit jaar ook weer met Ellen met de bus mee naar Birmingham.

7

Ja zo jammer dat het forum zo stil ligt.

---> Creatief, informatief, maar vooral een lekkere weblog! <---
http://bijjolan.blogspot.nl/

8

Ik kom ook 'zo af en toe' nog even kijken.

Ik maak niet heel veel taarten, nooit gedaan ook. Ik denk zo'n 10 per jaar? Hier niet echt een taartendip ;)
Wel een forumdip inderdaad... inderdaad jammer dat het hier zo stil is...

@Sann: ik zag je andere topic... helaas zit ik niet bepaald in de buurt... anders kwam ik graag een keer met je knutselen hoor  :thumb:

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

9

smarianne schreef:

Ook ik kom zo nu en dan nog wel even om het hoekje kijken maar mis wel de gezelligheid van toen wat ik niet goed terug kan vinden op fb.
Herkenbaar ook die taartendip en spullen te koop willen zetten. Mijn taartendip kwam toen mijn moeder erg ziek werd en 3 jaar lang erg zwaar ziekbed heeft gehad. Na haar overlijden was bij mij de koek op. Mijn partner was het er ook niet mee eens dat ik mijn spullen te koop zou aanbieden. En nu ook erg blij mee dat ik dat niet heb gedaan want ik heb mijn taartenbakhobby weer behoorlijk op de rit en ga dit jaar ook weer met Ellen met de bus mee naar Birmingham.

Ik kan me voorstellen dat na het overlijden van je moeder de koek op was. Mijn moeder is helaas alweer 17 jaar geleden overleden, maar jeetje wat ene gemis blijft het he....  :(

Super gaaf Birmingham, ik ben 2x naar een taartenbeurs geweest, maar dan in Hollanda haha. Volgens mij was dat utrecht of Hilversum. Tis al zo lang geleden dat ik niet eens meer weet wat voor beurs dat was hahahahaha.

Groetjes San

10

BijJolan schreef:

Ja zo jammer dat het forum zo stil ligt.

Ja inderdaad! beetje demotiverend ook hihihi.

Groetjes San

11

Sonj@ schreef:

Ik kom ook 'zo af en toe' nog even kijken.

Ik maak niet heel veel taarten, nooit gedaan ook. Ik denk zo'n 10 per jaar? Hier niet echt een taartendip ;)
Wel een forumdip inderdaad... inderdaad jammer dat het hier zo stil is...

@Sann: ik zag je andere topic... helaas zit ik niet bepaald in de buurt... anders kwam ik graag een keer met je knutselen hoor  :thumb:

Ik maak ook niet zo heel veel taarten meer. Denk dat ik ook ongeveer op de 10 a 12 taarten per jaar zit, waarvan ik de helft aan goede doelen geef, of verloot.

Ik weet dat toen ik hier net op de groep zat, er heel vaak freubel avondjes werden gehouden. Ach wie weet als we zelf ook weer actiever worden met schrijven dat de rest vanzelf volgt haha.  ;)

Groetjes San

12

Ja precies, dat denk ik ook..

Hier maak ik misschien 3 fondanttaarten op jaar basis haha.. Maak wel eens appeltaart en cupcakes en koekjes, dat vind mijn zoontje van bijna 2 jaar erg leuk.

13

Hier wordt bijna niets meer gebakken. Geen ruimte, tijd en energie meer voor. De gasoven werkt ook niet erg mee, dat is compleet anders bakken. De brownies van afgelopen week waren m'n eerste gelukte baksels sinds december. Dat zegt genoeg denk ik. :P
Ik heb me er ook nog niet echt in verdiept, maar dat komt wel goed. De Kenwood hebben we nog wel, tot groot ongenoegen van Lief omdat hij veel plaats inneemt. Mooi niet dat die weggaat hè. :+

14

Pooh schreef:

Hier wordt bijna niets meer gebakken. Geen ruimte, tijd en energie meer voor. De gasoven werkt ook niet erg mee, dat is compleet anders bakken. De brownies van afgelopen week waren m'n eerste gelukte baksels sinds december. Dat zegt genoeg denk ik. :P
Ik heb me er ook nog niet echt in verdiept, maar dat komt wel goed. De Kenwood hebben we nog wel, tot groot ongenoegen van Lief omdat hij veel plaats inneemt. Mooi niet dat die weggaat hè. :+

:D  :D Hier een Kmix.... En die blijft ook hoor!

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

15 Laatst bewerkt door Sannn (16-10-2017 23:33)

Heb mijn Kenny nu ook alweer 12 jaar! 3 maanden geleden zei mijn klopper pang. Draadje los geschoten, gelukkig kon ik nog aan de klopper komen van dit model hahaha.

Trouwens Sonj@ en Smarianne zijn voor mij ook nog wel bekende namen. Super leuk!! Ik zal eens kijken of de ladies die ik op fb heb ook eens om het hoekje willen piepen. Alhoewel ze geen van alle meer iets met taarten doen haha.

Groetjes San

16

wat dan wel weer een voordeel is van dat het hier zo rustig is dat je grote kans maakt goedkope spullen te scoren bij 2e kans voor bakspulletjes ;) Maar zelfs in thema taarten zit geen beweging. Er werd ook bijna niet meer gestemt

17

Uiteindelijk heb je de gezelligheid en interactie zelf in de hand op dit forum :) als iedereen naast alleen het foto's kijken, ook iets erbij plaatst als reactie, is het meteen gezelliger en leuker voor iederen :)

18

Wat gezellig hier :)
Ik kom hier -natuurlijk- nog dagelijks, al post ik niet meer elke dag. Maar het is ook wel làng geleden dat ik dat deed. Ik sluit me wel aan bij Willeke87: de gezelligheid heb je zelf in de hand. Maar met minder bezoekers is het nou eenmaal allemaal wat minder actief.

Taartjes maken doe ik vooral voor workshops en voor de verjaardagen van mijn boys en mezelf. Lief wil nooit een taart :D En voor mijn mams maak ik cupcakes als ze jarig is. Dus veel om te showen heb ik ook al niet. Maar nog wel een Kenwood èn straks twee ovens in de nieuwe keuken :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Deàllerleukstetaartenshop vind je in Den Haag!

19 Laatst bewerkt door Esther68 (18-10-2017 08:45)

Ik kijk nog steeds dagelijks op het forum maar veel korter dan maanden/jaren geleden. Er komen soms over een hele dag (!)  bijna geen nieuwe berichten meer bij.
Mijn taartenhobby staat (ook) zo goed als stil sinds een jaar of zo. De combi van de intensieve zorg voor mijn vader (88, hulpbehoevend en toen nog thuiswonend), de gemiddelde 2-3 taarten per weekend en mijn werk bezorgde me veel stress en daardoor een veel te hoge bloeddruk.. Ik stopte per direct met taarten aannemen en eigenlijk is dat nog steeds zo. Heb de laatste maanden toch weer zo af en toe een taart gemaakt maar merk dat ik er veel minder, eigenlijk geen, plezier meer aan heb maar kan het taarten (maken) toch nog niet helemaal los laten. Kan ook niet helemaal want de familie verwacht zo af en toe een taart. Wat dan gelijk het cadeau is  ;)
Ik heb wel Facebook maar daar doe ik niks met taarten. Sowieso eigenlijk niet veel want ik word eerder depri dan blij van al die (zgn  :O ) blije mensen  ;)

20

Marianne schreef:

Maar nog wel een Kenwood èn straks twee ovens in de nieuwe keuken :)

Nieuwe keuken? Vertel, vertel!

21

Pooh schreef:
Marianne schreef:

Laat zien!! :lol:  :P

22

Pooh schreef:
Marianne schreef:

We hebben een nieuwe keuken gekocht. En er gaat ook worden gestuct en er komt een nieuwe vloer. Dus gaan wij een week of 5 à 6 boven wonen. Want een doosje paracetamol is goedkoper dan een caravan huren. En Muck vindt dat leuker :+

BijJolan schreef:

Laat zien!! :lol:  :P

Hij komt pas volgend jaar :P

23

Marianne schreef:
Pooh schreef:
Marianne schreef:

We hebben een nieuwe keuken gekocht. En er gaat ook worden gestuct en er komt een nieuwe vloer. Dus gaan wij een week of 5 à 6 boven wonen. Want een doosje paracetamol is goedkoper dan een caravan huren. En Muck vindt dat leuker :+

Tja, als Muck het wil, dan moet het natuurlijk.
Maar je hebt toch een leuk hok achter je huis staan. :+

24

Pooh schreef:

[
Tja, als Muck het wil, dan moet het natuurlijk.
Maar je hebt toch een leuk hok achter je huis staan. :+

Daar worden de meubels tijdelijk opgeslagen. Met de excuses naar de heren, maar die zeiden "'t is jullie ruimte' :D

Ik ook ben een hele lange tijd weggeweest ;-)
Ben heel druk geweest maar heb nu ook mijn weg weer terug gevonden.
Ik zie helaas heel weinig van de echte oude garde ;-)
Ook heb ik niet meer dezelfde naam als vroeger (love-to-bake) maar heet ik nu op het forum SweetLuxuries
Leuk dat ook weer komt piepen :-)

Sweet Luxuries alles voor uw high-tea www.sweetluxuries.be
Bak-producten, losse thee, accessoires, pralines, gebak en veel meer! Zoete groetjes Marie-José