1

Onderwerp: Eerste keer taart bekleden

Hallo allemaal!

Ik heb een aantal vraagjes..

1. Kan ik fondant met iets anders uitrollen dan poedersuiker? Ik vind het niet mooi dat het fondant hierdoor wat wit word en makkelijker scheurt.

2. Ik maak een vulling van enchanted cream (met melk) en ik smeer de taart af met botercreme, kan ik de taart eenmaal gevuld en opgemaakt, gewoon in de bijkeuken bewaren een aantal uur? Of moet hij persé in de koelkast?

3. Wat adviseren jullie..fondant uitrollen op een tafelzeil of kan het ook op een houten tafel zonder zeil? Ik had zeil gekocht, maar hier zitten allemaal vouwen in, niet zo handig dus..

2

Re: Eerste keer taart bekleden

1. Ik rol nooit uit met poedersuiker, je kunt een klein beetje crisco op je rolstok en/of mat smeren.
2. Ik bewaar taart, ongeacht welke vulling, altijd in de koeling en gevuld met e.c zou ik dat zeker doen.
3. Op een hputen tafel zonder zeil oid zou ik niet doen ivm hygiëne. Ik gebruik een soliconen mat om op uit te rollen.
Succes!!

3

Re: Eerste keer taart bekleden

Ik rol wel gewoon op de tafel uit, maar dat is geen ruw hout. Wel van tevoren met een schoon doekje afnemen. Ik gebruik altijd maïzena en geen poedersuiker, bij mij geeft dat geen vlekken. Ik weet niet hoe warm je bijkeuken is, maar als je er melk door doet zou ik het geen uren buiten de koelkast willen bewaren, doe je waarschijnlijk ook niet met je pak melk

4 Laatst bewerkt door Monniepennie (29-09-2017 15:27)

Re: Eerste keer taart bekleden

Dankjullie wel! Ik ga maïzena proberen. Ik kan de enchanted anders ook met water maken, maar ik doe er gesmolten witte chocola door..dus ik weet niet of dat dan met het water kan. En als ik hem alleen met water maakt dan kan hij wel buiten de koelkast? (Ook de botercreme)?

5

Re: Eerste keer taart bekleden

Volgens mij is de enchanted cream officieel een koelkastvulling, ook als je het met water aanmaakt (zit melkpoeder in met water wordt dat "melk") maar 2-3 uur zou ik wel durven. Witte chocolade kan er gewoon door.

6

Re: Eerste keer taart bekleden

Wat de andere dames zeggen :) en als tip (mocht je in de toekomst meer taarten gaan bekleden)
bij de Ikea verkopen ze voor weinig geld grote doorzichtige matten en die zijn echt ideaal
voor het uitrollen van fondant etc.

Neem eens een kijkje in mijn verkoop topic.
Niet meer actief als taartenbakster maar wel als forumlid.