1

Onderwerp: Geboetseerd figuurtje

Hallo iedereen,

Ik ga voor de 1ste keer een figuurtje boetseren (een panda) om als topper op een taart te plaatsen maar nu stel ik mij de vraag hoe ik dit op de taart zet  :think:

Plakken jullie de onderkant vast?  En zo ja hoe dan?  Gewoon met een beetje water of doen jullie er eerst nog iets anders onder?

Of moet ik aan de onderkant een prikkertje in de figuur steken en dan zo in de taart?

Graag jullie advies, ben een beetje bang dat mijn panda'tje niet gaat blijven zitten

Bedankt en groetjes
Tortje

2

Re: Geboetseerd figuurtje

Ik boetseer niet veel, dus heb geen gouden tip voor je.
Maar ik boetseer lang van te voren zodat de fondant in de juiste positie kan uitharden en uit zich zelf blijft zitten/staan.
Meestal verwerk ik het boetseersel op een bekleedde drum en dan op de taart, dan plak ik het op de drum.
Bij direct op de taart zal ik een prikker onderin zetten en zo in de taart plaatsen.

Re: Geboetseerd figuurtje

Hoi Tortje,

Wanneer ik figuurtjes boetseer steek ik er altijd een prikkertje in en ik doe er ook nog wat eetbare lijm op, zodat hij goed vast zit. Als het figuurtje zwaar is doe ik verder onder het figuurtje nog één of meer dowels, om te voorkomen dat de taart op die plek wat inzakt.

Succes, moet vast goed komen!

4

Re: Geboetseerd figuurtje

Ik doe een stukje spaghetti en als het wat groter is dan een prikker en ook wat eetbare lijm onder.

Succes en ik hoop je panda gauw te zien :thumb:

5

Re: Geboetseerd figuurtje

Lieve dames,
Bedankt voor de tips, ik ga het proberen met een prikker en wat eetbare lijm