1

Onderwerp: Welke vulling regenboogtaart? Help!

Hoi allemaal,

Ik wil voor de verjaardag van mijn dochter graag een regenboogtaart maken en deze vervolgens bekleden met fondant. Nou zit ik alleen een beetje met de vulling. Alleen botercreme lijkt me het mooiste natuurlijk, zodat je het contrast tussen de gekleurde lagen goed kan zien, maar dat lijkt me dan een vrij saaie taart om te eten. Omdat de taart gaat bestaan uit zes lagen, heb ik er ook vrij veel van nodig en ik ben ook bang dat alleen botercreme ook een beetje zwaar gaat worden. Dus:

- Heeft iemand een idee voor een lichte, witte vulling?
- Zou ik een recept voor frosting (volgens mij vergelijkbaar met enchanted cream) kunnen gebruiken? Dat is in ieder geval lichter dan botercreme, maar kun je daar de taart mee afsmeren zonder dat het de fondant aantast?
- En als dat niet kan: zou ik een taart kunnen afsmeren met botercreme met citroen? Tast dat de fondant aan?

Alle tips zijn welkom! Bedankt alvast!

2

Re: Welke vulling regenboogtaart? Help!

Dit is mijn regenboogtaart van afgelopen weekend.
Gevuld met laag gele room (pastte zich aan naar de kleur van biscuit), aardbeijam, botercreme met marshmallow.
Vind het niet storend dat je de vulling ziet, maar dat is persoonlijk.
https://s9.postimg.org/qhycfwjxn/20170717_103541.jpg

3

Re: Welke vulling regenboogtaart? Help!

Als je 1:1 botercreme met Citroen smaakstoffen doet kan dat prima, normaal doe ik er wat vanille door en dat gaat ook prima.
Je zou als je witte laagjes wilt doen ook enchanted cream met een smaakje kunnen doen :)