1

Onderwerp: bakvorm maat 27,9 x 17,8 x 3.81

Hoi

Voor een traktatie op school wil ik petit fourtjes maken. Ik wil een bakblik met bovenstaande afmetingen gebruiken. Iemand ervaring met deze maat qua hoeveelheid vulling en oventemp en tijd?  Kan ik het beste dit blik ook voor 1/3 vullen of juist minder? Ik ga biscuitmix van funcakes gebruiken, maar heb ook nog spongecake mix staan. Ben dus een beetje in dubio welke ik ga gebruiken. Ook de garnering is nog een twijfelgeval. Ga ik voor een chocoladelaagje er overheen of kies ik toch voor fondantglazuur? Daarbovenop een toefje bc met een eetpapier vlindertje.

Kortom........grrrr. Ik weet het ff niet.

Ideeen en tips zijn meer dan welkom!

groet

Renate

Ik eet taart, omdat er nu vast iemand op de wereld jarig is en dat vier ik mee!

2

Re: bakvorm maat 27,9 x 17,8 x 3.81

Vragen over inhoud bakblik en diverse maten zijn al heel veel gesteld. Er zijn hier diverse topics over, misschien dat daar je antwoord bijstaat. Er zijn ook tabellen te vinden hiet, waarin diverse maten en inhoud staan.

3

Re: bakvorm maat 27,9 x 17,8 x 3.81

Daar heb ik ook eerst bij gekeken, maar deze maat zie ik nergens bij staan. Vandaar mijn vraag.

Ik eet taart, omdat er nu vast iemand op de wereld jarig is en dat vier ik mee!

4

Re: bakvorm maat 27,9 x 17,8 x 3.81

Dat weet ik niet precies maar 1/3 vullen zou ik zo wie zo doen.
Je kan het blik vullen met water en dan kijken hoeveel liter het is.

Misschien zijn cupcake makkelijker maar ja dat is je vraag niet :lol:
Ik hoop dat iemand je een waardevoller antwoord kan geven :y  :y

5

Re: bakvorm maat 27,9 x 17,8 x 3.81

27,9 x 17,8 x 3.81 = 1,89 liter. Omdat het bakblik niet zo hoog is zou ik niet de tijd aanhouden voor een biscuit van 7 cm hoog, maar een stukje korter. Goed in de gaten houden wanneer het gaar is.

Biscuit is volgens mij wat lichter dan spongecake. Voor de stevigheid van een petit four lijkt me spongecake wat handiger. Ga je ook nog vullen dan is biscuit beter omdat het minder zwaar op de maag ligt dan spongecake met vulling.
Ik zou voor chocola gaan. :9

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

6

Re: bakvorm maat 27,9 x 17,8 x 3.81

Thanx

Ik eet taart, omdat er nu vast iemand op de wereld jarig is en dat vier ik mee!