1

Onderwerp: Nieuw en (bijna) eerste baksel

Hallo bakkers en baksters,
ik heb mij net voorgesteld en wil even de taart met jullie delen die ik deze afgelopen week voor de vierde verjaardag van Joep, mijn kleinzoon gemaakt heb. Zeker ook mede dankzij jullie, dit forum, is hij redelijk gelukt.
Eerder had ik twee keer een taart gemaakt, toen Joep geboren werd. Die was goed gelukt, beginnersgeluk:) Maar toen hij 1 werd mislukte de taart vreselijk en dacht ik: dit doe ik niet meer. Maar het kriebelde toch en ja, ik probeerde het weer.
Hoe het ging? Ik heb gelezen, gekeken op Pinterest, filmpjes gekeken etc etc. weken lang!!
Alle spulletjes verzameld en deze week (met de hitte) de taart gemaakt.
Oké, er zijn zeker verbeterpunten:
Het was biscuit2 met twee vullingen: een Nutella vulling: gele room met Nutella en een laagje abrikozenjam.  Verder afgesmeerd met Swiss botercreme. Bekleed met marsepein en fondant versieringen.
De onderste laag biscuit van de grote taart vond ik wat droog. (te weinig suikerwater?) De ronde taart was beter.
De marsepein had wat craquelé (is dat normaal?) De jam proefde je naar mijn mening iets te weinig. (te dun laagje wellicht?) De Nutella vulling(gele room met Nutella) was heerlijk. Ik had witte marsepein en witte fondant gekleurd met kleurstof en cacao, erg veel werk.
Maar toch: de taart zag er erg leuk uit en men vond hem ook lekker dus toch wel tevreden.
Omdat ik zoveel heb meegelezen wil ik hem ook graag met jullie delen en alle tips zijn zeer welkom want nu durf ik wel weer. Mijn kleindochter word binnenkort negen en wil ook een mooie taart.
Bedankt in ieder geval!
Groetjes Fetje

https://s22.postimg.org/ev1lfz7fh/DSCN4235.jpg

2

Re: Nieuw en (bijna) eerste baksel

Jeetje, wauw, wat een mooie en super leuke taart je ronde taart is ook mooi strak bekleed :thumb:

Waarom je biscuit droog was kan meerdere dingen zijn misschien wat te lang gebakken :think: maak je het met mix of zelf?
Zelf werk ik niet veel met marsepein maar het heeft wat meer scheurtje dan fondant.
Je kan ook gekleurde marsepein en fondant kopen.

Heel veel succes met de volgende taart ik kijk er maar uit :thumb: