1 Laatst bewerkt door LaLuub (20-05-2017 14:17)

Onderwerp: Bruidstaart Gouden Huwelijk

Gisteren mocht ik een hele bijzondere bruidstaart maken: voor mijn ouders, die gisteren 50 jaar getrouwd waren.

Dit heb ik er van gemaakt. Kleuren in lijn met hun kleding en de bloemen in lijn met de bloemstukken die mijn moeder had gemaakt voor op de tafels van de feestlocatie.

Was niet helemaal wat ik in gedachten had (heb de goudkleur niet zo gekregen als dat ik wilde - zie post al een tijd terug), maar goed, dit is ook goud (hoewel dus veel geler en glitteriger dan mijn bedoeling was).

En het weer was woensdag te plakkerig om de taarten superstrak te krijgen, maar ok, zo vond ik het nog nét kunnen. 'Eigen gebruik'  ;-)

De feestlocatie had rode tafellakens, wat niet echt een mooie combi gaf. Dus hieronder een foto vd bruidstaart nog buiten de feestzaal en ondergrond/achtergrond een beetje weggepoetst, zodat je de taart mooi ziet.

https://myalbum.com/photo/WPqSxo30Kylz/1k0.jpg

https://myalbum.com/photo/1kLNVprridck/1k0.jpg

2

Re: Bruidstaart Gouden Huwelijk

Ooooh!! Woensdag was echt af-schu-we-lijk!!

Super dat het zo strak geworden is hoor! *respect!!

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

3

Re: Bruidstaart Gouden Huwelijk

Ik vind hem geweldig. En nog gefeliciteerd met je ouders

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

4

Re: Bruidstaart Gouden Huwelijk

Wauw wat een ontzettend mooie taart en je bloemen zijn ook echt heel erg mooi :thumb:

Woensdag was echt vreselijk dus petje af hoor :)

En als nog gefeliciteerd met je ouders :D

5

Re: Bruidstaart Gouden Huwelijk

Schitterende taart!!!

6

Re: Bruidstaart Gouden Huwelijk

Oh herkenbaar! Woensdag was inderdaad een plakdag! Toch mag je zeker zeggen dat ze hartstikke strak zijn geworfen hoor! Ook je bloemen zijn trouwens erg mooi

7

Re: Bruidstaart Gouden Huwelijk

Heel fraai!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

Re: Bruidstaart Gouden Huwelijk

Gefeliciteerd nog! En wat heb je een prachtige strakke taart gemaakt. Heel knap hoe je de bloemen hebt gemaakt.

9

Re: Bruidstaart Gouden Huwelijk

Dank jullie wel voor de leuke reacties én de felicitaties.   :thumb:

10

Re: Bruidstaart Gouden Huwelijk

Wat is ie mooi!!!! Prachtig gemaakt

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

11

Re: Bruidstaart Gouden Huwelijk

Zeker mooi geworden! En misschien niet helemaal de kleur van je voorbeeld, maar dit is ook mooi. Heb je de bloemen allemaal bij elkaar getapet in 1 "stengel" zeg maar en dan in een flowerpick gestoken ofzo? Ik moet binnenkort ook bloemen maken die ik aan de zijkant wil, maar ik vind alles bij elkaar vaak nogbest wel zwaar, dus vind het wel een beetje spannend of dat goed op de rand blijft hangen zeg maar (tot nu toe heb ik alleen maar bloemen bovenop een taart gedaan)

12 Laatst bewerkt door LaLuub (24-05-2017 20:02)

Re: Bruidstaart Gouden Huwelijk

Bakkerie schreef:

Zeker mooi geworden! En misschien niet helemaal de kleur van je voorbeeld, maar dit is ook mooi. Heb je de bloemen allemaal bij elkaar getapet in 1 "stengel" zeg maar en dan in een flowerpick gestoken ofzo? Ik moet binnenkort ook bloemen maken die ik aan de zijkant wil, maar ik vind alles bij elkaar vaak nogbest wel zwaar, dus vind het wel een beetje spannend of dat goed op de rand blijft hangen zeg maar (tot nu toe heb ik alleen maar bloemen bovenop een taart gedaan)

Ik heb inderdaad alles samengebonden en dat in zo'n dik "smoothie-rietje" gestoken. Dit boeketje rust ook nog op de rand vd taart. Ik ben er ook nog te bang voor om dit aan de zijkant van een taart te doen.
(Deze had eigenlijk ook hoger gemoeten, maar durfde ik niet aan vanwege gewicht. Ben toch bang dat de hele biscuit uit elkaar valt).