1

Onderwerp: Triple Chocolade Cheesecake

Vandaag kreeg ik visite dus dan zelf maar weer wat lekkers maken.
Ik hoop wel dat het opkomt want het is best veel en zoveel visite krijg ik nu ook weer niet.
Had ook de twixtaart al gemaakt voor mijn zoon en ik ben zelf op dieet dus moet maar snel zorgen dat ik er vanaf kom :)

https://myalbum.com/photo/5sp9tuwsDf8m/360.jpg

https://myalbum.com/photo/gdtRlfFDFr9o/360.jpg

https://myalbum.com/photo/pkJ6vWg5J0tD/360.jpg

2

Re: Triple Chocolade Cheesecake

Jammie  :9
En wat is je zijkant mooi strak zeg!

3

Re: Triple Chocolade Cheesecake

Nou hij ziet er verrukkelijk uit en wees niet bang dat je ermee blijft zitten , de visite zal hem verslinden :thumb:

En je mag toch zelf wel een ienimini stukje om te proeven :y

4

Re: Triple Chocolade Cheesecake

Wat een geweldige taart. Krijg er trek van.

Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

5 Laatst bewerkt door dollelollypop (07-05-2017 17:13)

Re: Triple Chocolade Cheesecake

Baklataart schreef:

Nou hij ziet er verrukkelijk uit en wees niet bang dat je ermee blijft zitten , de visite zal hem verslinden :thumb:

En je mag toch zelf wel een ienimini stukje om te proeven :y


Zoveel visite kwam er niet en hij is erg machtig vertelde mijn man maar we hebben nog heel veel over want de visite dat waren maar 2 mensen :)
En nee ik waag me er niet aan want ben bang dat ik niet kan stoppen haha en het is echt een caloriënbom :)

Triple Choc Cheesecake.

• 400 gram chocolade biscuits
• 150 gram gesmolten boter
• 5 gram boter extra
• 60 gram pure chocolade
• 200 gram pure chocolade
• 150 gram witte chocolade
• 375 gram roomkaas op kamertemperatuur
• 100 gram fijne tafelsuiker
• 185 ml lobbig geslagen slagroom
• 125 ml slagroom
• 6 gelatineblaadjes
Salted peanut caramel
• 315 gram fijne tafelsuiker
• 185ml water
• 250ml slagroom
• 120 gram zoute geroosterde pinda’s, gehakt
Bekleed een 22cm springvorm met bakpapier dat je vastklemt in de rand.
Verkruimel de biscuits in de keukenmachine. Voeg de gesmolten boter toe en zorg dat het goed opgenomen is door de biscuits. Bekleed de bodem en randen met het koekmengsel. Druk goed aan. Een recht glas helpt hier goed bij. Zet het weg in de koelkast om op te stijven.

De gezouten pindacaramel. Roer de suiker en het water in een pan op een lag vuur voor ongeveer 5 minuten totdat de suiker is opgelost. Verhoog het vuur en breng het aan de kook. Laat het koken zonder door te roeren, maar zorg dat je de randen met een nat kwastje schoon houdt. Dit voor ongeveer 18-22 minuten of totdat het een diep gouden kleur heeft. Haal het van het vuur en voeg de 250ml slagroom toe. Zet het vervolgens op een halfhoog vuur en laat het onder continue roeren ongeveer 2 minuten koken. Laat het 30 minuten staan om af te koelen. Roer de pinda’s erdoorheen en schep het in de taartvorm. Strijk het glad met een paletmes en zet het vervolgens minstens 3 uur in de koelkast stevig worden.

Doe de 5 gram boter en de 60 gram pure chocolade au bain-marie smelten. schenk dit over de karamelmengsel en laat het 10 minuten staan.

Smelt de witte chocolade au bain marie en laat het vervolgens ongeveer 5 minuten ietwat afkoelen.
Week de gelatineblaadjes in koud water. Verwarm een pan en los hierin de geweekte gelatine met aanhangend water op.
Klop de roomkaas met de suiker in de kitchenaid tot een zalvig mengsel en voeg de witte chocolade toe en blijf kloppen tot een homogeen mengsel. Meng de gesmolten gelatine toe aan het mengsel en klop tot het goed is opgenomen. Spatel de lobbig geslagen slagroom erdoor.
Schenk het mengsel in de bakvorm over de pure chocolade en zet het minstens 4 uur in de koelkast om op te stijven.

Verwarm de 200gram pure chocolade en 125ml room au bain marie en schenk het over de cheesecake. Zet weg voor 1 uur.

6

Re: Triple Chocolade Cheesecake

Super bedankt voor het recept, ik ga het zeker een keer proberen.

Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

7

Re: Triple Chocolade Cheesecake

Wauw dat lijkt me lekker, een plaatje weer!!

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

Re: Triple Chocolade Cheesecake

Hartelijk dank allemaal voor jullie berichtje :)

9 Laatst bewerkt door Bianca1969 (08-05-2017 17:14)

Re: Triple Chocolade Cheesecake

Super! Bedankt voor het recept. Lijkt me idd machtig....dus kleine stukjes snijden  :D  :nooo:

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

Re: Triple Chocolade Cheesecake

Bianca1969 schreef:

Super! Bedankt voor het recept. Lijkt me idd machtig....dus kleine stukjes snijden  :D  :nooo:

Inderdaad en hij is ook best groot dus je doet er een paar dagen over om hem op te maken :)

11

Re: Triple Chocolade Cheesecake

Ohw wat lijkt mij die heerlijk!! En ook nog het recept erbij, geweldig!  Thnx!

Terug van even weggeweest!!
Live.. Love.. Bake..

Re: Triple Chocolade Cheesecake

Linnie86 schreef:

Ohw wat lijkt mij die heerlijk!! En ook nog het recept erbij, geweldig!  Thnx!

Graag gedaan hoor en ik deel de recepten graag als men het wil :)

Re: Triple Chocolade Cheesecake

Nog even voor diegene die mij een klein beetje volgen in mijn ziekte proces.

Ik heb de uitslag van het bloed prikken en de hormoonpillen doen niet voldoende hun werk.
De waardes moeten boven de 5,9 uitkomen en ik heb een waarde van 1,4 dus niet zo goed als ik gehoopt had.
Nu is de dosis verdubbeld en moet ik over drie maanden weer bloed prikken en dan kijken we of het beter gaat.
Als dat niet het geval is dan wordt er een ander behandelplan voor me gemaakt.
Ik hoop dus dat de dubbele dosis gaat werken en ik de kanker kan verslaan.
Ik blijf vol goede moed doorgaan en hopen dat het straks beter zal gaan.

14

Re: Triple Chocolade Cheesecake

Jeetje, marion dat is toch ook weer wat.
Wilde het vragen hoe het ging maar ben soms bang dat je dat vervelend vind, dus ben blij dat je het toch schrijft. Ik ga weer hard duimen dat de medicijnen hun werk gaan doen en dat je de kanker zeker verslaat!!
Heb je bijwerkingen van de medicijnen?
Houd vol en heel veel sterkte en kracht toegewenst ook voor je man en kinderen.

Re: Triple Chocolade Cheesecake

Baklataart schreef:

Jeetje, marion dat is toch ook weer wat.
Wilde het vragen hoe het ging maar ben soms bang dat je dat vervelend vind, dus ben blij dat je het toch schrijft. Ik ga weer hard duimen dat de medicijnen hun werk gaan doen en dat je de kanker zeker verslaat!!
Heb je bijwerkingen van de medicijnen?
Houd vol en heel veel sterkte en kracht toegewenst ook voor je man en kinderen.


Dankjewel en nee hoor dat vind ik helemaal niet erg als je er naar vraag :)
Ik heb wel bijwerkingen van stijve spieren, vermoeide armen en benen, kortademig, geheugen en concentratie problemen en nog wat van dat soort dingen.
Ik hoop niet dat dat ook erger wordt met een dubbele dosis want het stapelt zich steeds meer op daar ik ook een te trage schildkier heb en ook al 7 jaar in de overgang zit en aangezien dat allemaal dezelfde sympthomen zijn stapelt het zich steeds meer op.
Maar ach je doet er niks aan en ik ga maar weer gewoon door.
Het kan altijd erger hè dus daar kijk ik dan maar naar :)
Dankjewel voor je berichtje :)

16

Re: Triple Chocolade Cheesecake

Ook ik wilde niet steeds vragen hoe het met je is, net als Bakla...fijn dat je zelf een "update" geeft, al klinkt het nog niet best. Hoop met jou dat de medicijnenverhoging nu wel aanslaat. Ben wel blij te lezen dat je je zo goed houd, ondanks alles....je blijft positief en dat is zo waardevol....het moet goed komen!

Ik denk aan je!

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

17

Re: Triple Chocolade Cheesecake

Jeetje.. veel sterkte!! En ook veel suc6! Wat goed dat je evengoed nog leuke en fijne dingen doet..
Hoop dat de medicijnen aan zullen slaan..

Groetjes Linda

Terug van even weggeweest!!
Live.. Love.. Bake..

Re: Triple Chocolade Cheesecake

Lieve mensen.

Dankjewel voor jullie lieve woorden en ja positief blijven doe ik inderdaad anders kan ik net zo goed doodgaan want zo depressief door het leven daar heb ik geen behoefte aan :)
Ik zeg altijd maar positiviteit is het beste medicijn dus ik g er nog maar steeds vanuit dat het vast goed zal komen.
Ik hoop ook dat de dubbele dosis aan zal slaan want het is toch allemaal rotzooi wat je in je lichaam krijg maar goed als het dan maar wat doet dan is het nog voor een goed doel  hè haha...

Lief dat jullie zo nu en dan aan me denken en ja ik heb er weer zin in te bakken dus dat doe ik dan ook lekker :)