1 Laatst bewerkt door soheilaouchene (26-04-2017 17:31)

Onderwerp: Biscuitmix voor 10cm bakvormen

Hoi Hoi,

Ik zoek me rot naar de hoeveelheid die ik nog heb voor bakvormen met een hoogte van 10cm.
Als ik de normale hoeveelheid gebruik van Funcakes zijn ze niet zo hoog want die hoeveelheden zijn gebaseerd op een hoogte van 7cm. Ik heb bakvormen van 15,20,25,30,35 cm x 10cm hoogte.
Welke hoeveelheden moet ik nu aanhouden. Ik heb echt door alles gezocht maar helaas geen antwoord!

Wie o Wie kan mij helpen.

Re: Biscuitmix voor 10cm bakvormen

In de tabellen die je al gevonden hebt staat per afmeting van het bakblik het aantal halve liters water bij een bepaalde hoogte.

Dus bij een rond bakblik van 20cm bij 10 cm hoog is dat 6,2 halve liters.
De formule om je ingrediënten uit te rekenen is als volgt: per halve liter water heb je 1 ei, 65 gram funcakes mix en 6,5 ml water nodig.

Bij het bakblik van 20x10 cm is dat 6 eieren,  390 gram funcakes mix en 39ml water.

Voor je andere maten bakblikken raadpleeg je de tabellen voor het aantal halve liters bij de diameter en hoogte van je bakblik. En dan pas je de formule zoals hierboven uitgelegd toe.

De halve liters rond je naar boven of onder af, meestal rond ik af op hele getallen omdat 0,2 ei niet handig is. Zou er bijvoorbeeld 6,7 halve liters is gaan dan rond ik weer af op 7.

Groetjes Kirsten

3

Re: Biscuitmix voor 10cm bakvormen

Ik gebruik een andere tabel voor biscuits. Deze is vergelijkbaar met de FC tabel voor chocoladebiscuit (hier heb je meer mix voor nodig dan die voor de naturel biscuit) en dan krijgt mijn biscuit dezelfde hoogte als het bakblik (7-8 cm). Ik zou de hoeveelheden van deze tabel x 1.25 doen voor een 10 cm hoge biscuit. Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel  ;)