1

Onderwerp: gedecoreerde taart invriezen

Hoi,

Ik heb een domme fout gemaakt en een opdracht geaccepteerd op een zaterdag, terwijl ik dat gehele weekend weg ben. Beide zijn niet te verplaatsen. Ik kan op zijn vroegst de maandag ervoor de taart maken. Nu stond ik op het punt om de opdracht af te zeggen, maar dit vind ik wel heel jammer. Nu las ik ergens dat je een gedecoreerde taart ook goed in kunt vriezen. Ik kan me voorstellen dat de kwaliteit (van het biscuit) hiervan achteruit gaat.. Iemand die hier ervaring mee heeft? En hoe kan ik dit dan het beste aanpakken? Het wordt een chocoladetaart, gevuld met banketbakkersroom en aardbeien en bekleed met fondant.

Alvast bedankt!

Groetjes, Jori

Love, peace and a blueberry muffin :P

2

Re: gedecoreerde taart invriezen

Taart invriezen is geen enkel probleem. Op tijd uit de diepvries halen, voordat je hm aan de klant mee geeft. Persoonlijk zou ik wel overleggen met de klant of deze een taart wil die ingevroren is geweest, er wordt niet voor niets een verse taart bij jou besteld lijkt me. Aan de smaak veranderd niet veel, hooguit een wat waterige vulling (was eens mijn ervaring). Succes!

3

Re: gedecoreerde taart invriezen

Invriezen kan prima in kartonnen doos en plastic zak.

In dit geval weet ik niet wat de aardbeien doen daar heb ik geen ervaring mee :think:

4

Re: gedecoreerde taart invriezen

Ingevroren aardbeien worden zacht en een beetje waterig, voor mezelf vind ik dat niet zo erg, maar voor een klant zou ik het geen verse aardbeien noemen. Persoonlijk zou ik dan eerder voor aardbeienjam of vlaaivullig kiezen, daar gebeurt in de vriezer niet zo veel meer mee.