1

Onderwerp: Gekleurde ganache

Hallo,

Iemand voor mij een recept voor het maken van gekleurde ganache? Of is dat gewoon witte ganache( wat eigenlijk gelig is) met een kleurstof op olie basis erdoor ? Ik wilde goud kleur maken namelijk voor drips.

Re: Gekleurde ganache

Ja daar wordt witte ganache voor gebruikt en een kleurstof op oliebasis. En anders flowcoat (als dit nog te koop is) gebruiken en een kleurstof op waterbasis. Ik denk dat je voor het mooiste goudeffect bijvoorbeeld supergold van rolkem het beste kan gebruiken.

Misschien is er via Google of pinterest wel een goede how to te vinden.

Groetjes Kirsten

3

Re: Gekleurde ganache

Ik heb pas gouden drip gemaakt. Gewone gele gelkleurstof in de slagroom opgelost en dat gemengd met witte choco om ganache te maken.  Daarna de drips met goudverf geschilderd.
https://myalbum.com/photo/0g9w3GrOhnHW/360.jpg

4

Re: Gekleurde ganache

Bakkerie schreef:

Ik heb pas gouden drip gemaakt. Gewone gele gelkleurstof in de slagroom opgelost en dat gemengd met witte choco om ganache te maken.  Daarna de drips met goudverf geschilderd.
https://myalbum.com/photo/0g9w3GrOhnHW/360.jpg

Dus jij heb geen speciale kleurstof op olie basis gebruikt?! En was je ganache egaal van kleur? Dan ga ik dat ook proberen.. :)

Re: Gekleurde ganache

Bakkerie schreef:

Ik heb pas gouden drip gemaakt. Gewone gele gelkleurstof in de slagroom opgelost en dat gemengd met witte choco om ganache te maken.  Daarna de drips met goudverf geschilderd.
https://myalbum.com/photo/0g9w3GrOhnHW/360.jpg

Oh wat mooi!! Wat een slim idee om de drips te verven idd.. was ik niet op gekomen :) dus witte ganache maken. drips laten drogen en dan goudkleur erop verven.

Re: Gekleurde ganache

bakmijntaart schreef:

Ja daar wordt witte ganache voor gebruikt en een kleurstof op oliebasis. En anders flowcoat (als dit nog te koop is) gebruiken en een kleurstof op waterbasis. Ik denk dat je voor het mooiste goudeffect bijvoorbeeld supergold van rolkem het beste kan gebruiken.

Misschien is er via Google of pinterest wel een goede how to te vinden.

dankje!

7 Laatst bewerkt door Bakkerie (06-03-2017 08:08)

Re: Gekleurde ganache

Ik heb gewone gel kleurstof gebruikt Willeke, maar niet heel veel, ganache is al wat gelig van zichzelf, maar dat ging goed. Of het ook goed wil met meer kleurstof weet ik niet.
Taart prinses, Ik geloof wel dat ik er 2 laagjes goud op heb gedaan om het goed dekkend te krijgen, klinkt trouwens meer werk dan het is.

8

Re: Gekleurde ganache

Chocolade moet je met speciale kleurstoffen kleuren maar ganache niet. Ganache kun je kleuren met gewone kleurstoffen en ook met dust :).

Re: Gekleurde ganache

Ganache wordt toch ook met chocolade gemaakt ?

lilli schreef:

Chocolade moet je met speciale kleurstoffen kleuren maar ganache niet. Ganache kun je kleuren met gewone kleurstoffen en ook met dust :).

10

Re: Gekleurde ganache

Ja, maar bij ganache kun je eerst je slagroom kleuren, en daarna pas de chocolade toevoegen. En slagroom is met gewone kleurstof te kleuren :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

11

Re: Gekleurde ganache

Marianne schreef:

Ja, maar bij ganache kun je eerst je slagroom kleuren, en daarna pas de chocolade toevoegen. En slagroom is met gewone kleurstof te kleuren :)

Ik heb eerst de ganache gemaakt en daarna gekleurd, ging perfect met gewone kleurstof.

12

Re: Gekleurde ganache

Ik kleur ook altijd pas als de ganache klaar is :)