1

Onderwerp: Eerste drip taarten..

Hoi allemaal,

Na lange tijd ben ik weer op het forum:)
Ik laat maar meteen mijn eerste drip taarten zien.

De eerste heb ik voor mijn zoontje zijn verjaardag gemaakt. ( Met chocolade)
De taart zelf kon veel strakker maar de drips waren best goed gelukt naar mijn idee :) De taart heb ik ingesmeerd met funcakes botercreme.

De 2e taart heb ik zomaar gemaakt, maar wat een mislukte taart! Mijn witte chocolade is mislukt. Het druppelde helemaal naar beneden. ik heb 100 ml slagroom en 150 gr witte chocolade gebruikt. Volgens mij moest ik er meer chocolade in doen?
De taart zelf heb ik afgesmeerd met Swiss Meringue was best lekker, en veel makkelijker dan de funcakes botercreme.

Hebben jullie nog tips/tricks voor mij ? Dan hoor ik dat graag :)


https://s14.postimg.org/f8669cln1/IMG_20170224_WA0006.jpg



https://s27.postimg.org/ln12huof3/20170303_235211.jpg

2

Re: Eerste drip taarten..

Zien er toch goed uit?!
Witte chocolade ganache is toch 1 op 3? 3 delen chocolade en 1 deel room..

Re: Eerste drip taarten..

Ik houd verdeling 1 op 2 aan bij witte chocola. (1:1,5 bij melk en 1:1 bij puur).
En wat mij helpt is om het toch wel wat te laten afkoelen.

Maar vind ze er leuk uitzien, hoor!

4

Re: Eerste drip taarten..

Wat een leuke taarten  :D

En welkom terug weer, gezellig :)

5

Re: Eerste drip taarten..

Ik vind ze erg leuk.

Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

6

Re: Eerste drip taarten..

Welkom terug! Het zijn mooie taarten geworden. En je tweede taart is echt niet mislukt! De drips lopen dan wel door naar beneden, maar het zijn nog steeds duidelijke drips, dusse........ niet zo streng voor jezelf, hoor!  :thumb:

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

Re: Eerste drip taarten..

Oh wat een lieve reacties bedankt!! Ik begrijp die 1:1 deel etc niet sorry..  hebben jullie recepten in gram of ml?

8

Re: Eerste drip taarten..

Ze zien er goed en lekker uit!

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

9

Re: Eerste drip taarten..

taartprinses schreef:

Oh wat een lieve reacties bedankt!! Ik begrijp die 1:1 deel etc niet sorry..  hebben jullie recepten in gram of ml?

1:1 betekent niets meer dan gelijke verdeling. 100 gram chocolade is dan gelijk aan 100 gram slagroom , 200  aan 200 van elk ingrediënt.
Bij witte chocolade  2:1 wil zeggen 2 delen chocolade op 1 deel room. Je gebruikt dan dus 2x zoveel witte chocolade als room. 200 witte chocolade  tegenover  100 gram room

Dit heeft te maken met de hoeveelheid cacao en boter in de chocolade hoe puurder hoe minder room. In witte chocolade zit eigenlijk geen cacao dys je hebt meer nodig ern beetje een dikke consistentie te krijgen

Hoop dat jet zo duidelijker is.

10

Re: Eerste drip taarten..

dankje!!:) hier kan ik al heel veel mee..