1

Onderwerp: Lichtgrijs grind maken

Heeft iemand een idee hoe ik eetbaar grind kan maken, liefst lichtgrijs?
Zand maak ik altijd door koekjes te verkruimelen, maar volgens mij bestaan er geen lichtgrijze koekjes?  :s

2

Re: Lichtgrijs grind maken

gewoon met fondant, veel wit en een beetje zwart. Ik vind het zelf mooi en natuurlijk staan als je de kleuren nog kunt onderscheiden, maar je kunt het ook egaal grijs maken. En dan gewoon ongelijke steentjes maken, ik rol ze vaak en knijp er vervolgens in. Zo'n leuk klusje en mooi effect.

Tieneke

3

Re: Lichtgrijs grind maken

Misschien met oreo's? Die zijn toch bijna zwart? (Eet ze zelf niet dus weet niet zeker). Misschien dan met witte kleurpoeder mengen? Of basterdsuiker waar je juist grijze of zwarte kleurpoeder doorheen doet? Dan zou ik alleen niet alles met zwarte poeder doen, maar een deel wit en deel grijs later mengen voor een gemêleerd effect.

4 Laatst bewerkt door LaLuub (24-02-2017 20:01)

Re: Lichtgrijs grind maken

Ligt er een beetje aan of je keien wilt of echt fijn grind. Fijn grind zou ik met bijv. suikerparels doen (bijv deze kleintjes: https://www.bouwhuis.com/brandnewcake-z … moer-500gr ) en die even in een plastic zakje husselen/kneden met wat grijze kleurgel. Dat in 2 etappes, wat lichter en wat donkerder grijs kleuren, zodat je verschillende kleuren grind krijgt en misschien zelfs nog wel ietsje (bijna) wit grind erdoor. Beetje levendig houden qua kleuren, omdat het eigenlijk 'te perfect ronde steentjes' zijn. Maar misschien kun je dat ook wat ondervangen door wat grotere suikerparels erbij in te mengen.