1 Laatst bewerkt door marielrooijakkers (16-02-2017 20:50)

Onderwerp: 'n opkikker

voor mijn schoonbroer deze opkikker taart gemaakt, omdat hij geopereerd is aan zn knie.
zat helaas wel lucht onder de fondant  =(

http://i65.tinypic.com/23jqbl.jpg

2

Re: 'n opkikker

Leuke taart!!!
Moet lachen om het woord schoonbroer ;)

Re: 'n opkikker

Willeke87 schreef:

Leuke taart!!!
Moet lachen om het woord schoonbroer ;)

waarom dan? dat is hier volgens mij een heel normaal gezegde... twijfel nu aan mijn eigen woorden  :O

4 Laatst bewerkt door LaLuub (16-02-2017 21:28)

Re: 'n opkikker

hihi, Willeke reageert precies zoals ik op het woord schoonbroer.  =D


Ik dacht zelfs dat het foutief Nederlands was, maar heb net even gegoogled. Het is nog goed ook!! Zo leer ik nog eens wat Nederlands ;) 

Schijnt dat in het zuiden "schoonbroer" wordt gezegd, maar in het noorden van Nederland wordt het een "zwager" genoemd  :lol:


Edit: (De Neerlandicus in mij wakker gemaakt, dus nog even verder gezocht: in de Dikke van Dale bestaat het woord schoonbroer niet, maar op Wikipedia wel).

Haha, wie het weet mag het zeggen, 't maakt niet uit. Het is gewoon een leuke taart, leuk voor je schoonbroer/zwager!

Tipje voor lucht onder de fondant: even met een speld in de luchtbel prikken. Kun je de fondant zo glad strijken.

5

Re: 'n opkikker

Met zo'n leuke taart word je bijijijna vanzelf beter! ;) Superleuk om te ontvangen, toch?

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

6

Re: 'n opkikker

Leuke taart, de kikker ziet er lief uit!

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

7

Re: 'n opkikker

marielrooijakkers schreef:
Willeke87 schreef:

Leuke taart!!!
Moet lachen om het woord schoonbroer ;)

waarom dan? dat is hier volgens mij een heel normaal gezegde... twijfel nu aan mijn eigen woorden  :O

Bedoelde het niet negatief....
Maar wij zeggen indd zwager, daarom moest ik lachen om schoonbroer :)

8

Re: 'n opkikker

Wat een ontzettend leuke taart en je kikker is geweldig :thumb:

De luchtbellen horen erbij hoor zitten ook in het water :lol:

9

Re: 'n opkikker

Heel erg leuk!!

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

Re: 'n opkikker

dank jullie wel allemaal... heb gisteren weer een workshop gevolgd. Heb de tip gekregen om het fondant te kleuren en te kneden en daarna even laten rusten. Schijnen daarna minder luchtbellen in te komen  :)

11

Re: 'n opkikker

Dat klopt inderdaad. Mochten ze toch ontstaan dan is de tip van laluub erg goed! Ik heb ze soms al tijdens het uitrollen, meestal rol ik dan gewoon door, ga er daarna met een smoothter overheen en wrijf ze er dan uit :).

12

Re: 'n opkikker

Leuke taart ;) jammer van de luchtbelletjes, maar komt de volgende keer vast goed! Verder is hij erg mooi en erg strak.