1

Onderwerp: Fondant en mokka?

Ik ben gevraagd om een fondanttaart te maken. Men gaf aan voor wat betreft de vulling een voorkeur te hebben voor mokka. Nu twijfel ik een beetje of mokka en fondant wel samengaan. Ik kan mij voorstellen om aan de botercreme mokka extract toe te voegen, maar verder dan? Ik gebruik botercreme liever alleen voor de dijkjes en afsmeren en liever niet als gehele laag om te vullen. Wie heeft er tips voor mij. Alvast heel erg bedankt!

2

Re: Fondant en mokka?

Ik weet niet wat voor bc jij gebruikt/maakt voor de dijkjes maar hier is de bc vulling van mix (FunCakes) echt favoriete  :Y . De meeste vragen om een bc vulling.

3

Re: Fondant en mokka?

Ok, die ken ik niet. De moeite waard dus om te proberen

4

Re: Fondant en mokka?

Je kunt toch mokka aan je slagroom toevoegen?

5

Re: Fondant en mokka?

Maar wat is jullie ervaring met de combinatie fondant en mokka? Is dat wel een goede?

6

Re: Fondant en mokka?

Hoe bedoel je dat, qua smaak?

7

Re: Fondant en mokka?

Ja, ik bedoel qua smaak.

8

Re: Fondant en mokka?

Smaak is toch geheel persoonlijk? Als een klant graag mokka in zijn taart wil en liever fondant heeft dan marsepein is dat toch prima

9

Re: Fondant en mokka?

Dat klopt, maar ik wil ze wel goed adviseren. Sommige smaken combineren gewoon niet zo goed. Mijn vraag was daarom wat de mening is over deze combinatie, ik heb de combinatie namelijk nog nooit gebruikt en ben benieuwd naar ervaringen hiermee.

10

Re: Fondant en mokka?

Ik denk dat dit heel goed kan. Ikzelf houd persoonlijk ook niet van een taart helemaal gevuld met creme. Vandaar dat mokkaslagroom mij lekkerder lijkt. Fondant is ook geen favoriet. Maar je kunt altijd de klant adviseren iets anders te nemen, als men dit niet wil is het geheel aan hen zelf

11 Laatst bewerkt door Esther68 (05-02-2017 19:48)

Re: Fondant en mokka?

Ik vul meestal met een jam, vanille bc en bc in de smaak van de jam (dus 2x dun een creme). Vrij neutraal dus. Fondant gaat, volgens mij (ik gebruik marsepein) prima met alle smaken. Er zit soms een vanillesmaak aan wat ook vrij neutraal is. Ik zou alleen niet èn mokka èn nog meer andere smaken gebruiken. Wordt al snel te druk, zeg maar, maar ja...klant is koning  ;)

12

Re: Fondant en mokka?

Ik heb een bruidstaart met mokka botercreme en fondant gemaakt. Erg lekker, heb em zelf ook gegeten. Maar ja smaak is persoonlijk. Had een combi van mokka botercreme en mascarpone botercreme

Groetjes Kirsten

Re: Fondant en mokka?

Ik gebruik voor botercreme altijd de fc-mix. Daar voeg ik een finke theelepel mokka-extract aan toe en wat cacaopoeder, mjummie! Bij ons in de familie qua fondanttaarten favoriet, gevuld met mokkabc, afgesmeerd met mokkabc. Succes!

14

Re: Fondant en mokka?

Super! Dank voor jullie reacties.