1

Onderwerp: Wie heeft er tips hoe ik het beste de Dino kan bekleden?

Hoi,

Voor een verjaardag zou ik graag een Dino taart willen maken. Nu heb ik niet super veel ervaring dus ik wilde het mezelf niet te moeilijk maken en gewoon een bakblik van een dino kopen en die dan zelf bekleden. Maar hebben jullie tips hoe ik de cake dan het beste kan bekleden, met fondant, icing of iets anders? En hoe zou ik dan het beste die Icing aan kunnen brengen?

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken!

P.s. hier een link naar de cakevorm die ik zou willen kopen.


https://creakelder.nl/media/catalog/pro … akvorm.jpg

2

Re: Wie heeft er tips hoe ik het beste de Dino kan bekleden?

Grappig bakblik!

Geen idee wat je erin wil bakken? Cake hoef je niet persé te vullen, maar een ongevuld biscuit is niet zo lekker denk ik? Maar als je biscuit uit dit blik wél vult gaat je dino vervormen denk ik?

Ook zul je met afsmeren van de baksel details verliezen?

Ik heb wel eens gezien dat men een keverbakblik na het afsmeren en bekleden met fondant nogmaals over de taart heen drukte, om de details van het blik in de fondant te drukken?
Misschien dat dat een idee is?

Of anders inderdaad opspuiten met (royal)icing of een lekkere (gekleurde) creme?
Je kunt dit dan aanbrengen met een spuitzak en zo'n sterspuitmondje en dan overal van die 'toefjes' spuiten?
Maar aanbrengen en daarna gladstrijken kan natuurlijk ook?

Opties genoeg lijkt me?
Anders even op youtube rondkijken voor handige filmpjes en tips?

Succes!

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

3

Re: Wie heeft er tips hoe ik het beste de Dino kan bekleden?

Je kunt deze wel vullen maar ik zou dan niet meer dan 2x vullen omdat de taart anders te hoog wordt, denk ik, en dit is lastiger met bekleden. Ik zou gewoon met marsepein/fondant bekleden  :y .
De tip van Sonja om het bakblik over de beklede dino de drukken is handig  :thumb: . Weet niet of het mij zou lukken omdat ik iets dikker bekleed dan gemiddeld. De details zou je er laer met een tool ik kunnen maken en/of er met een andere kleur marsepein/fondant op plakken.
Is inderdaad een leuk bakblik en wordt vast een leuke taart  :y