1

Onderwerp: SPOED, marsepein brokkelt

Help, ik wil mijn marsepein uitrollen, maar het brokkelt helemaal. Wat kan ik hieraan doen? Ik moet er een grote langwerpige taart mee bekleden en taart moet vanavond af zijn.

Er is altijd wel een reden om een taartje te maken!
groetjes Ellen

Re: SPOED, marsepein brokkelt

Wat vervelend zeg... Is het misschien droog? Of heb je niet lang genoeg gekneed?
Als het droog is misschien wat plantaardig olie er doorheen kneden?

Succes!

3

Re: SPOED, marsepein brokkelt

Bedankt voor je snelle reactie Elize van B.
Ik heb het nogmaals goed gekneed en nu is het inderdaad soepeler geworden. Heb er nu wel weer vertrouwen in dat het bekleden goed gaat komen. Het is een grote lap die ik moet uitrollen, maar dat zal vast wel lukken.
Ik heb dit nog nooit eerder gehad en raakte een beetje in paniek.
Tijdens mijn stage heb ik meermalen gezegd dat ik marsepeintaarten maak en nu maak ik voor hen een bedankttaart omdat mijn stage is afgelopen. Zag het al helemaal mislukken en dan sta ik daar met mijn grote mond over de mooie taarten die ik in het verleden gemaakt heb.

Er is altijd wel een reden om een taartje te maken!
groetjes Ellen

4

Re: SPOED, marsepein brokkelt

Had je wel marsepen om te rollen?

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

5

Re: SPOED, marsepein brokkelt

Ik wil ook wel weten welke marsepein je gebruikt hebt, maar het lijkt alsof de marsepein erg droog is. Ik heb ook wel eens droge marsepein en kneed dan met natte (afgeschudde) handen de marsepein net zolang totdat deze soepeler is. Ik zou er geen olie/crisco doorheen doen. Wordt de marsepein alleen maar vetter van.