1

Onderwerp: Prijs zelfgemaakte taart

Hoi hoi

Ik heb weer een vraagje haha

Ik ben voor mezelf is gaan uitrekenen wat zo een taart om te maken en decoreren nou kost, omdat ik op internet vaak zie staan dat het wel rond de 15 euro kost. Nou heb ik het berekend maar kom daar niet aan, heb ik wat fout gedaan.

Ik gebruik zoizo glutenvrije biscuit mix en botercreme mix. En 20 cm taart

Biscuit                 winkel prijs          benodigdheden prijs
250 gr. Mix              3.25                   1.65
230 gr. Eieren          1.29 6 stuks     0.99
Botercreme
150 gr. Mix               3.60                    0.90
180 gr. Roomboter 1.49                     1.49
Jam                            1.06                     0.50
Fondant 350gr.         3.00                   3.00

Ik heb bij de normale prijs de prijzen uit winkel neer gezet en dan met de benodigdheden prijs gedeeld in de hoeveelheid ik nodig heb. Hoop dat het een beetje duidelijk is zo.

Gr lavita

2

Re: Prijs zelfgemaakte taart

Was de totaal prijs er vergeten onder te zetten dat is 8.53 euro

Re: Prijs zelfgemaakte taart

Ik ben benieuwd naar wat andere te melden hebben over je bedragen.
Waar je rekening mee zou kunnen houden is dat je natuurlijk ook kosten maakt voor je oven, afwas, verpakking en eventueel vervoer voor boodschappen of bezorgen.

4

Re: Prijs zelfgemaakte taart

Dankjewel voor je reactie maar hoe bereken je de kosten van je oven en afwas? Of is dit een rare vraag hihi

5

Re: Prijs zelfgemaakte taart

ik reken een vaste prijs per taart van €5 voor water/stroom/gas-verbruik en slijtage/afschrijving van apparaten

verder niet vergeten: je cakeboard/karton, je doos, hoeveelheid fondant is waarschijnlijk alleen om te bekleden, maar decoraties kosten ook fondant

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

6

Re: Prijs zelfgemaakte taart

Vergeet ook vooral je vulling niet mee te rekenen. Ik vul soms wel 3 of 4 lagen, wanneer dit dan een vulling is met dure ingrediënten als bijv. Mascarpone of verse aardbeien in de winter dan tikt die ook aan. De boter en poedersuiker en evt smaakstof voor de bc. Ook je fondant versieringen, pareltjes, gumpaste, tylose, lijm, eetbare prints, taart dozen kartons en drums meerekenen. Bij stapel ook de dowels niet vergeten. Stiekem zijn er veel dingen waarmee je rekening moet houden in je berekening.

7

Re: Prijs zelfgemaakte taart

Super dankjewel helemaal niet bij stilgestaan. Hoeveel vragen jullie meestal voor een taart hoe berekenen jullie dat?

8 Laatst bewerkt door KimN (10-01-2017 22:43)

Re: Prijs zelfgemaakte taart

Ik gebruik een standaard prijs per formaat, gemiddeld kom ik dan wel goed uit. De een is wat meer werk dan de ander dus dat compenseert elkaar. Driptaarten zijn om en nabij hetzelfde. Voor een fondant taart van 12 personen reken ik 35 euro. Hierbij in zit dan 1 puzzel plaatje of 1 boetseersel. Wil men meer complexer of bijv. Suiker bloemen dan reken ik een meerprijs. Ook voor dure ingrediënten reken ik een toeslag. Maar veel prijzen zijn op maat.

9

Re: Prijs zelfgemaakte taart

Ik bereken het bijna hetzelfde als Kim. Heb ook een vaste prijs per taartformaat (vulling is bijna altijd hetzelfde en heb geen zin om bij elke taart alles uit te rekenen  ;) ). Boetseersel/puzzelplaatje/foto/grote decoratie (bijv strik) is inclusief, net als de kleinere decoraties die ik erop maak. Bij meer reken ik ook een meerprijs. Ik reken alleen minder dan Kim. Ik zit rond de €2 pp, maar ga wel weer verhogen. Als ik tenminste weer begonnen ben  ;)  (ben tijdelijk gestopt)

Re: Prijs zelfgemaakte taart

ik gebruik 1 : 1 botercreme om af te smeren, en tel verder ook nog de kleurstoffen die ik gebruik (is niet veel maar toch).
ik ben nog niet zo heel lang bezig met taarten maken, ik vraag voor een 20 cm taart 30 euro.