1

Onderwerp: Hoe lang op voorhand details maken?

Hallo iedereen!!
Ik zou volgende week zaterdag een minion cake (3D) willen voor de verjaardag van onze zoon.
Ik heb vrijdag bewust een dagje vakantie genomen om te bakken... Nu vroeg ik me af of ik mss al eerder aan de details (bril, beentjes, handjes, voetjes, ...) kon beginnen in fondant en die ergens zou kunnen bewaren? Is dit aangeraden of doe ik dit beter op het moment zelf?

2

Re: Hoe lang op voorhand details maken?

Ja hoor dat kan zeker, zelf bewaar ik het in een taart doos maar kan natuurlijk ook in iets anders.
Dingen die soepel moeten blijven bewaar ik in zo'n plastic mapje wat de kinderen voor school gebruiken.

Succes met de taart :thumb:

Re: Hoe lang op voorhand details maken?

details die goed hard moeten worden maak ik altijd zeker een week van te voren. De rest kan ook een paar dagen van te voren, en die verpak ik altijd goed is vershoudfolie en in een luchtdichte doos.

4 Laatst bewerkt door lisavd (14-09-2017 08:39)

Re: Hoe lang op voorhand details maken?

Kan zeker! Ik maak het zelfs graag ruim vantevoren zodat het fondant goed uit kan harden..
heb ook wel eens gehad dat ik na afloop scheuren ed. erin had en dan heb je ook nog
tijd om dat te fixen of opnieuw te maken.

Neem eens een kijkje in mijn verkoop topic.
Niet meer actief als taartenbakster maar wel als forumlid.

Re: Hoe lang op voorhand details maken?

Ik denk dat de taart onderhand wel klaar is, aangezien dit bericht van januari is.   :lol:

Groetjes Kirsten