Onderwerp: bruidstaart voor ongeveer 56 personen

AAAAAH ik ben gevraagd om een bruidstaart te maken. Maar dat wordt dan mijn eerste bruidstaart!
Maar ben nu aan het uitvogelen welke maten bakvormen ik moet gebruiken...
Zelf heb ik nog maar 20 en 25 cm, maar vind het geen probleem om andere maten aan te schaffen.
Nu heb ik op internet gelezen dat 30 cm voor 14 personen is 25 cm voor 16 en 20 cm voor 10 personen.
Dan kom ik op de 50 personen. Dan kan er eventueel een taartje van 15 cm bovenop.
Maar dan wordt hij 4 lagen!  :O Weet niet of ik dat aandurf. Heb tot nu toe alleen 2 laags taarten gemaakt.
Wat zouden jullie doen?

2

Re: bruidstaart voor ongeveer 56 personen

Ik weet niet hoe hoog je je biscuit bakt? Of waar je mee gaat vullen?
Bij mij gaan er (veel) meer personen uit  :y

Misschien anders eerst een keer oefenen met hoger stapelen?

Oefenen met bekleden van een grote(re) taart is ook aan te raden. Dat kan prima door te oefenen op het bakblik. Succes!  :thumb:

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

Re: bruidstaart voor ongeveer 56 personen

Sonj@ schreef:

Ik weet niet hoe hoog je je biscuit bakt? Of waar je mee gaat vullen?
Bij mij gaan er (veel) meer personen uit  :y

Misschien anders eerst een keer oefenen met hoger stapelen?

Oefenen met bekleden van een grote(re) taart is ook aan te raden. Dat kan prima door te oefenen op het bakblik. Succes!  :thumb:


nou dat komt wel goed, want hij hoeft niet bekleed te worden  :p het moet een naked cake worden met vers fruit

4

Re: bruidstaart voor ongeveer 56 personen

Mijn 30 cm is voor 25 personen. Volgens mij staat er iets verkeerd op de site die je hebt gelezen  ;)  want je hebt het over dat uit de 30 cm 14 personen gaat en uit de 25 cm 16 personen. Zou dan eerder andersom zijn.
Maar goed  ;). Uit mijn 30 cm gaan 25 stukjes (gebruik 550-600 gr mix), uit mijn 25 cm gaan 20 stukjes (gebruik 400 gr mix) en uit mijn 20 cm gaan 12-14 stukjes (gebruik 270 mix). Het ligt er dus heel erg aan hoeveel mix je gebruikt, en dus hoe hoog je biscuits worden. Ik reken ongeveer 20-25 gr mix per persoon en vul mijn taarten 3x. Voor 56 personen zou ik de 30-25-20 doen. En beter te veel dan te weinig. Al vraag ik trouwens altijd wel wanneer de taart wordt aangesneden. Is het na de ceremonie en heeft iedereen wel trek ergens in? Of zit iedereen al vol van het een of ander  ;) ?

Re: bruidstaart voor ongeveer 56 personen

Esther68 schreef:

Mijn 30 cm is voor 25 personen. Volgens mij staat er iets verkeerd op de site die je hebt gelezen  ;)  want je hebt het over dat uit de 30 cm 14 personen gaat en uit de 25 cm 16 personen. Zou dan eerder andersom zijn.
Maar goed  ;). Uit mijn 30 cm gaan 25 stukjes (gebruik 550-600 gr mix), uit mijn 25 cm gaan 20 stukjes (gebruik 400 gr mix) en uit mijn 20 cm gaan 12-14 stukjes (gebruik 270 mix). Het ligt er dus heel erg aan hoeveel mix je gebruikt, en dus hoe hoog je biscuits worden. Ik reken ongeveer 20-25 gr mix per persoon en vul mijn taarten 3x. Voor 56 personen zou ik de 30-25-20 doen. En beter te veel dan te weinig. Al vraag ik trouwens altijd wel wanneer de taart wordt aangesneden. Is het na de ceremonie en heeft iedereen wel trek ergens in? Of zit iedereen al vol van het een of ander  ;) ?

sorry typfoutje... op die site staan snijschemas en idd bij de 30 cm zou dat 24 stukjes zijn ipv 14 typfoutje