1

Onderwerp: Wilton Heart Tasty-Fill Pan Set

IK ben nieuw hier. Ik heb mij aangemeld omdat ik een tijd geleden de leuke taartvorm van Wilton heb gekocht. Nog nooit gebruikt maar nu wil ik hem graag gaan gebruiken. Ik wil voor mijn dochter die vlak voor kerst jarig is een chocoladetaart maken. Zij houd erg van die chocolade cakejes waar warme chocolade uit loopt. Maar ik denk dat dit niet kan met deze vorm. Maar heeft iemand leuke ideeen? Chocolade daar is ze gek op. Ik zit me suf te piekeren wat voor een vulling ik er in kan doen.
De kleur moet afsteken. Dacht eerst iets van stoofperen monchouvulling of kersenvulling. Maar de kleur moet afsteken.
Knuffels Kaatje

2

Re: Wilton Heart Tasty-Fill Pan Set

Witte chocolademousse
Of nutellamouse. Is best wel licht van kleur. Als je donkere chocolade cake hebt. (Gemaakt van roomkaas, slagroom en nutella)

Groetjes Sanne

Re: Wilton Heart Tasty-Fill Pan Set

Bedankt voor je reactie. Zij vind witte chocolade niet zo lekker en nutella is op basis van hazelnoten. Zij heeft een notenallergie.
liefs zou ik die chocoladelava maken maar dat kan niet met deze vorm. Nu ben ik aan het denken of ik die chocoladetaart moet vervangen voor red velvet en dan chocovulling doen? Of toch maar choccolade en zoals jij zegt iets wits als basis.

4

Re: Wilton Heart Tasty-Fill Pan Set

Frambozenmousse? Of aardbei? Of tropische vruchten mousse?
Warme uitlopende chocolade lijkt mij lastig.... Je zou een combinatie kunnen maken van (witte) chocomousse met in het midden van het hart een streep karamelsaus. Dat loopt wel!

Tieneke

5 Laatst bewerkt door LaLuub (17-12-2016 12:29)

Re: Wilton Heart Tasty-Fill Pan Set

Meestal zijn die lava cakejes van die 1-persoons cakejes (anders heeft de volgende geen vulling meer, want die is er dan al uitgelopen)  :9

Ik denk dat je voor het effect vh hart in deze wilton bakvorm juist niet een lava vulling moet doen. Dat stroomt eruit en ben je het hart in het midden kwijt. Sterker nog, je krijgt de 2 helften volgens mij niet eens op elkaar met zachte lava vulling. http://www.wilton.com/heart-tasty-fill- … 5-157.html. In deze how-to staat ook een recept voor een geschikte (aardbeien)vulling die stevig genoeg is voor deze bakvorm.

Haha, keuzestress: óf het mooie hart in het centrum, óf een lava cake. Óf je maakt ze gewoon allebei  ;-).

Voor lavavullingen met een afwijkende kleur: Misschien is een lava cake met frambozen vulling dan iets? Zie http://ongewoonlekker.com/frambozen-lava-cake/

Of met gezouten caramel: https://www.nsmbl.nl/yum-chocolade-lava … d-caramel/

Re: Wilton Heart Tasty-Fill Pan Set

Hallo de taart is inmiddels gebakken. Ik heb red velvet cake gemaakt en de vulling gemaakt met monchou/slagroom en amarene kersensap. Taart overgoten met chocolade en versierd met meringeschuim.
Ik weet niet hoe ik hier een foto kan plaatsen?
Helaas was de red velvet taart toch niet erg rood. Terwijl het echt roder dan rood was toen hij in de vorm ging.
maak de volgende keer maar een chocoladetaart hahahaha.
hij was wel lekker hoor.
bedankt voor het meedenken knuffels Kaatje