1

Onderwerp: Zwitserse room en slagroom blauw kleuren

Hallo Allemaal,

Ik wil graag een taart maken met Zwitserse room en slagroom.
En ik wil graag of de Zwitserse room of de slagroom blauw kleuren.
Wat is het beste om te doen ?
Of is dit helemaal geen combi om dit samen te maken?
Ik heb nog niet zo vaak taarten gemaakt

2

Re: Zwitserse room en slagroom blauw kleuren

Allereerst welkom op dit gezellige forum!

Zwitserse room is een mengsel van slagroom en banketbakkersroom, dus ik weet niet of er genoeg 'smaakverschil' zit tussen slagroom en zwitserse room en voor deze combi te kiezen?
Wellicht zijn er anderen met tips hierover?

Beide zijn te kleuren met (voedsel)kleurstof. Zwitserse room zal iets geler zijn van kleur en zal dus 'groeniger' blauw worden dan het wittere slagroom lijkt me.

Kun je hier iets mee?

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

3

Re: Zwitserse room en slagroom blauw kleuren

Sonj@ schreef:

Allereerst welkom op dit gezellige forum!

Zwitserse room is een mengsel van slagroom en banketbakkersroom, dus ik weet niet of er genoeg 'smaakverschil' zit tussen slagroom en zwitserse room en voor deze combi te kiezen?
Wellicht zijn er anderen met tips hierover?

Beide zijn te kleuren met (voedsel)kleurstof. Zwitserse room zal iets geler zijn van kleur en zal dus 'groeniger' blauw worden dan het wittere slagroom lijkt me.

Kun je hier iets mee?

Bedankt.
Ik kan hier wel iets mee denk ik.
Dus u raad mij eigenlijk aan om het of met slagroom of met Zwitserse room te vullen en niet allebei?

4

Re: Zwitserse room en slagroom blauw kleuren

Kun je best proberen hoor, maar het zou kunnen dat je niet veel 'smaakverschil' hebt tussen de lagen. Misschien één laag met room en één met jam?

Wel altijd voorzichtig met roomvullingen omdat die in de koelkast moeten in verband met beperkte houdhaarheid  :y

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

5 Laatst bewerkt door Karima1 (08-12-2016 10:27)

Re: Zwitserse room en slagroom blauw kleuren

Sonj@ schreef:

Kun je best proberen hoor, maar het zou kunnen dat je niet veel 'smaakverschil' hebt tussen de lagen. Misschien één laag met room en één met jam?

Wel altijd voorzichtig met roomvullingen omdat die in de koelkast moeten in verband met beperkte houdhaarheid  :y

Misschien probeer ik het wel. En maak im bijvoorbeeld de slagroom blauw en laat ik het zwitserse room wit.
Of inderdaad een laagje jam.
Moet er nog even over nadenken.
Hoelang kan ik de room bewaren in de koelkast. Ik wil namelijk de taart een dag van te voren maken. Dan kan ik er rekening mee houden.
Bedankt voor het antwoorden