1 Laatst bewerkt door LaLuub (29-11-2016 19:54)

Onderwerp: Zandkasteel taart

Een zandkasteel taart gemaakt. Niet echt mijn favoriete popjes...en de taart maken ging ook al niet zoals ik dat wilde. Ik had Sassa te groot gemaakt, waardoor ze niet meer op een 15 cm taartje paste. Dus maar een grotere taart gemaakt. Maar dan zou de onderste taart ook weer (veel) groter moeten, want de torens pasten er niet naast. Dus de onderste taart wel iets groter gemaakt, maar de torens moesten toch naar onderen verhuizen. Dus niet de onderste taart als zandstrand met mooie gekleurde zeesterren, maar een kasteel met 2 verdiepingen...Daarmee week de taart af van hoe eigenlijk gevraagd was!  :s

Nu hou ik er sowieso niet van om een taart precies na te maken, en had ik vooraf ook al wel tegen de moeder gezegd dat het kasteel en de overige decoratie wel wat zou afwijken (had de torens ook al anders gemaakt), maar nu werd het wel héél afwijkend ...Hartstikke leuk, en normaal geen probleem, maar deze (toen bijna) 4 jarige dame wist zo precies wat ze wel en niet wilde, dat ik bang was dat de jarige het uiteindelijk af zou keuren. Je wilt dan ook niet weten hoe vaak ik "stomme popjes" en "stomme taart" heb geroepen toen ik ermee bezig was  :lol:

Maar...eerlijk is eerlijk...nu hij klaar is vind ik hem stiekem heel leuk geworden. En de ontvangster vond hem ook super, en stond om de taart heen te dansen. Ook al was de taart wat anders geworden dan het voorbeeld, aan al haar wensen was voldaan:
Sassa liggend bovenop, Toto er zittend voor, geen Koning Koos, de vlieger met de gekleurde strikjes, en het naamvlaggetje in houtstructuur.  :Y   

https://myalbum.com/photo/Fx51fdU7bk6B/720.jpg

https://myalbum.com/photo/9z2v4q1LLpT5/720.jpg

En nog even een foto van de zijkant. Ik wilde wat kleur bij deze taart (niet van zandkleur kasteel overgaan op zand ondergrond). De voorbeeld taart had zo leuk golfjes tegen de taart gemaakt, maar wat doe je dan weer tegen die golfjes? Want Toto moest ervoor zitten, en die kon ik toch moeilijk in de zee laten zitten met zand te spelen??  :rolleyes: . Het werd iets wat 'elk' kind doet: een grachtje om het zandkasteel heen.

https://myalbum.com/photo/1sns43X4ltaS/360.jpg

Re: Zandkasteel taart

hele mooie taart! Even inspiratie opdoen... ik moet voor 11 december een zandkasteel taart maken, maar gelukkig geen stapel hihi

3

Re: Zandkasteel taart

Mooie taart!!

Re: Zandkasteel taart

Wow wat een super taart zeg!

5

Re: Zandkasteel taart

Hij is geweldig! Mooi strak, en prachtig geboetseerd!

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

6

Re: Zandkasteel taart

Wauwwwww, echt wat een geweldig mooie taart en wat heb je ze ontzettend goed geboetseerd, super hoor!!! ben ook niet zo gek op deze poppetjes maar zo als jij het gemaakt hebt is het prachtig!!! :thumb:

7

Re: Zandkasteel taart

Ik vind 'm superleuk!!

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

8

Re: Zandkasteel taart

Dank jullie wel!  Zo leuk om te horen/lezen!  :Y :thumb:

9

Re: Zandkasteel taart

marielrooijakkers schreef:

hele mooie taart! Even inspiratie opdoen... ik moet voor 11 december een zandkasteel taart maken, maar gelukkig geen stapel hihi

Ben benieuwd naar jouw versie. Showen he?  :y