1

Onderwerp: Stijfseltaart... recept gezocht.

Het is een beetje optopic hier, maar toch ook weer niet. M'n dochter heeft op school een lootje getrokken voor een meisje dat ook van bakken houd. Al vanaf dat ze hun eigen naam nog niet konden schrijven en twee zijstaartjes nog hip waren, hebben ze samen pepernoten, koekjes en cup cakes gebakken en versiert, en als mama geen tijd had om te helpen, dan werd er met plah doy gebakken. Dus wat zou er nu leuker zijn dan een taart! Maar geen echte, een stijfseltaart!! Maar dan wel een echte stijve, die geen springvorm meer nodig heeft om rechtop te blijven, maar die wel plakkerig genoeg is om van te viezeriken als je de cadeautjes eruit moet vissen!
Ik vind via google niks. Ik heb nog twee weken om de juiste verhouding te vinden, maar ik hoop eigenlijk op tips?

2

Re: Stijfseltaart... recept gezocht.

En een taart van jellypudding maken? Weet alleen niet of dat goed stijf blijft buiten de koelkast voor langere tijd.

Re: Stijfseltaart... recept gezocht.

gebruik rauw schuim daar kan je mee gooien en andere leuks meedoen.
1 deel eiwit en 3 delen suiker.
1 deel suiker en 1 deel eiwit opkloppen (dit direct bij elkaar doen) en dan de rest van de suiker erbij.

Als je zondigt zondig dan lekker

4

Re: Stijfseltaart... recept gezocht.

chantal1980 schreef:

En een taart van jellypudding maken? Weet alleen niet of dat goed stijf blijft buiten de koelkast voor langere tijd.

En dan extra gelatine erin denk ik ?
Kun je misschien ook in laagjes doen, laagje gelatine,iets op laten stijven dan cadeautje weer gelatine, die Jell-O pakjes pudding zijn er in drie kleuren, kun je een soort van regenboog taart maken. (waarom krijg ik deze ideeen nu en niet toen mijn kinderen die leeftijd hadden  :think: )

Christine.