1

Onderwerp: Chocolade bonbonniere

Voor mijn tussenexamen moet ik een bonbonniere maken in het thema van sinterklaas nu dacht ikzelf aan een cadeau ofzoiets dergelijks. Maar misschien hebben jullie ideeën? Ik ben een beetje inspiratieloos.
Ook moet ik glaceerbonbons maken en bonbons uit een vorm. Alle ideeën zijn welkom!

2

Re: Chocolade bonbonniere

Move to ~> Bakken en vullen

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

Re: Chocolade bonbonniere

Klinkt leuk, maar heb absoluut geen ervaring met bonbon's maken. Ben wel benieuwd naar wat je gemaakt heb. Succes!

4

Re: Chocolade bonbonniere

ohh daar zou ik ook niet een twee drie wat mee weten  :think:

weet ook niet goed wat je bedoeld misschien de mijter van de sint vullen met bonbons???

5

Re: Chocolade bonbonniere

Haha het is ook lastig uit te doen, ik ga nog een poging doen.
De opdracht voor mijn examen luidt:
Vul een bonbonniere (zelfgemaakt van chocola) en versierd met marsepein.
De bonbons die ik maak moeten vormbonbons, glaceerbonbons en platte bonbons (spuitchocolade) zijn.

Nu moet de bonbonniere dus hol zijn vanbinnen, ik dacht zelf misschien is er ergens een kubus holvorm te koop, maar die kan ik nergens vinden. (hier kan ik dan een deksel bij maken en een cadeautje van toveren en dit vullen met chocolade.

Maar dan moet ik nog vormbonbons in het thema van sinterklaas maken, glaceerbonbons en iets van spuitchocolade. haha

Dit dus.. :P

Re: Chocolade bonbonniere

Inspiratie zat :)
Denk aan mandarijnen, speculaas kruiden enz enz. Gels of gelei's van mandarijn of kaneel likeur voor in je vorm bonbons, glaceer bonbons zijn ook te maken ganache met speculaas kruiden. Mogelijkheden zijn eindeloos! Dat is het leuke aan bonbons :)

Re: Chocolade bonbonniere

Je kan een stuk schuimrubber op maat en vorm knippen van de grote die je wil voor je bonbonnière doe daar plastic omheen en doop dat in de chocolade couverture.
Als de choc gestold is kan je de schuimrubber en het plastic eruit helen en je hebt een bonbonnière. De deksel kan je op de zelfde manier maken.  Wij doen dit met schuimrubber of papier net wat nodig en of handig is. Neem wel iets wat de krimp van choc op kan vangen.

Als je zondigt zondig dan lekker

8

Re: Chocolade bonbonniere

michelleclaire schreef:

Inspiratie zat :)
Denk aan mandarijnen, speculaas kruiden enz enz. Gels of gelei's van mandarijn of kaneel likeur voor in je vorm bonbons, glaceer bonbons zijn ook te maken ganache met speculaas kruiden. Mogelijkheden zijn eindeloos! Dat is het leuke aan bonbons :)

Jaa qua smaken weet ik precies wat ik wil :D het is meer de vormgeving waar ik nog over na moet denken

9

Re: Chocolade bonbonniere

lang delftje schreef:

Je kan een stuk schuimrubber op maat en vorm knippen van de grote die je wil voor je bonbonnière doe daar plastic omheen en doop dat in de chocolade couverture.
Als de choc gestold is kan je de schuimrubber en het plastic eruit helen en je hebt een bonbonnière. De deksel kan je op de zelfde manier maken.  Wij doen dit met schuimrubber of papier net wat nodig en of handig is. Neem wel iets wat de krimp van choc op kan vangen.

Oef dat klinkt wel heel lastig hahaha :P Misschien maar eens een poging wagen, heb je een voorbeeld?

10

Re: Chocolade bonbonniere

De mijter van Sinterklaas maken (open in het midden, vanboven)en die dan opvullen met bonbons
De zak van Sinterklaas maken, die je vult met pepernoten, bonbons
De muts van Zwarte Piet als bonbonnière ...

11

Re: Chocolade bonbonniere

BakwithJen schreef:
lang delftje schreef:

Je kan een stuk schuimrubber op maat en vorm knippen van de grote die je wil voor je bonbonnière doe daar plastic omheen en doop dat in de chocolade couverture.
Als de choc gestold is kan je de schuimrubber en het plastic eruit helen en je hebt een bonbonnière. De deksel kan je op de zelfde manier maken.  Wij doen dit met schuimrubber of papier net wat nodig en of handig is. Neem wel iets wat de krimp van choc op kan vangen.

Oef dat klinkt wel heel lastig hahaha :P Misschien maar eens een poging wagen, heb je een voorbeeld?


Nee maar is echt heel simpel.

Als je zondigt zondig dan lekker