1

Onderwerp: kunstglas maken van isomalt

Ik heb een aantal vragen ten aanzien van isomalt.
Door de toneelvereniging van mijn dochter is mij gevraagd om champagneflessen te maken die se bij iemand op het hoofd stuk kunnen slaan. Ben al aan de slag geweest met suiker, corn syrup en cream of tartar. Dit is een heel bewerkelijk proces.
Nu heb ik gelezen dat je ook isomalt zou kunnen gebruiken.

Heeft iemand ervaring:

Is de isomalt zwak genoeg om er iemand mee op z'n hoofd te slaan? Moet er niet aan denken dat iemand gewond raakt. De flessen worden hol.

Hoe lang kun je zo'n fles bewaren in de koelkast in een afsloten bak met bakje met zout erin?

Alvast bedankt voor de antwoorden.

2

Re: kunstglas maken van isomalt

volgens mij wordt het best had hoor!! :think:  :think:

3

Re: kunstglas maken van isomalt

:lol: briljante vraag. Denk alleen niet dat er veel mensen met ervaring zullen zijn   :grr:
Ik weet niet hoe dun je de isomalt kunt maken, hoe dikker, hoe harder het aankomt. Ik weet niet of ik het zou durven :think:

Re: kunstglas maken van isomalt

Als je isomalt dik giet is het echt wel heel erg hard haha (weet ik uit ervaring, eens een suikerstuk op school kapot laten vallen op mijn hand, deed best wel pijn)

Ik zou hem sowieso niet in de koelkast bewaren aangezien isomalt een suiker is en dus alsnog alle aanwezige vocht aantrekt uit je koelkast. Je kan het het beste bewaren buiten de koelkast in een afgesloten doos met zo'n zakje silica gel (wat ook in schoendozen en handtassen zit)

Isomalt heeft ook geen houdbaarheid omdat je het niet eet, dus het is echt oneindig houdbaar, zolang er maar geen vocht bij komt, dan wil het nog wel eens wit uitslaan.