1

Onderwerp: Ingezakte biscuit!

Hallo,
İk heb een nieuw biscuit recept geprobeerd ging goed een bakblik  van 7 cm hoog was helemaal vol  en daar na zakte het een cm of 2 weer in. Ik heb 2 eieren en 60 gr
suiker 10 min.  Lang heel goed geklopt met keukenmachine en daarna 60 gr. bloem met 10 gr maizena en klein beetje bakpoeder erdoor gespateld en op voor verwarmde oven op 150 graden 45 min.  Gebakken de randjes  van de onderkant was heel hard

2

Re: Ingezakte biscuit!

Dat een gaar biscuit wat krimpt, is niet gek hoor. Dat hoort juist zo. Daar kun je ook aan zien dat hij gaar is.

Tieneke

3

Re: Ingezakte biscuit!

Misschien toch net te lang gebakken?  Zakte hij tijdens het bakken zo ver of bij het afkoelen?

4

Re: Ingezakte biscuit!

İk maakt altijd een ander recept eiwit en eigeel apart mixen  en dan bij elkaar spatelen en dat bakte ik ook op 150 graden 45 min. Dat zakte nooit in en was  over al even gaar. İk dacht laat ik deze recept proberen is makkelijker hoeft niet apart mixen gelijk in 1 keer eieren mixen en dan de bloem spatelen klaar! qua consistentie is het de zelfde mix Schuimig. Deze gaat de eerste 20 min. Goed daarna begint het in het midem te zakken daarna weer water pas recht en dan zakt het overal in en na 45 min. İs het  midden nog niet gaar (hoewel de andere recept wel gaar werd) en na een uur is het gaar maar, dan is de rand heel.hard zelfde oven zelfde graden?

5

Re: Ingezakte biscuit!

Ik gebruik meestal het biscuit-recept van Lady Sharon, op deze site onder tabblad recepten,  daar klop je ook eieren in zijn geheel. Ik bak dat recept 30-35 min op 160 graden, en dat gaat in het algemeen wel goed. Misschien kun je die een keer proberen?

6 Laatst bewerkt door Omer (05-11-2016 15:57)

Re: Ingezakte biscuit!

Hoi, ik heb zo het recept van Lady Sharon gelezen is 270 gr suiker niet veel ? In verhoudingen van 180 gr. Bloem. İk ga het proberen ben benieuwd er zıt water bij wel anders. Hoop dat het lukt.

7

Re: Ingezakte biscuit!

Weer moest water  zijn tık foutje

8

Re: Ingezakte biscuit!

Weer moest water  zijn tık foutje

9

Re: Ingezakte biscuit!

Succes!

10

Re: Ingezakte biscuit!

Hoi, heb het biscuit van lady Sharon gemaakt het is goed gelukt 7 cm hoog  een super biscuit recept! Alleen  moest wel langer bakken bijna een uur. Vindt het een beetje te zoet als ik de suiker wat vermindert zou dat wat uitmaken voor het recept? dat het inzakt of zo?

11

Re: Ingezakte biscuit!

Volgens mij maakt suiker de structuur in gebak juist zacht, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Ik zou het gewoon een keer proberen in een klein taartje. Een beetje minder suiker heb ik wel gedaan, dat gaat prima, maar als je echt veel minder doet weet ik niet wat er gebeurt

12

Re: Ingezakte biscuit!

Dank je gaat het proberen

13

Re: Ingezakte biscuit!

Dank je gaat het proberen

14

Re: Ingezakte biscuit!

Dank je gaat het proberen

15

Re: Ingezakte biscuit!

Dank je gaat het proberen

16

Re: Ingezakte biscuit!

Dank je gaat het proberen

17

Re: Ingezakte biscuit!

Dank je gaat het proberen

18 Laatst bewerkt door Willeke87 (08-11-2016 11:27)

Re: Ingezakte biscuit!

Ik maak mijn vanille biscuit altijd met de mix van funcakes.
En die zakt eigenlijk nooit in.
Zelf voeg ik er wel altijd citroenrasp of vanille aan toe, zo heeft de biscuit een heerlijke niet zoete smaak.

19

Re: Ingezakte biscuit!

Weet echt niet wat de oorzaak  is vorig keer ging goed lady Sharon recept dit keer zijn de randen Los van het midden? Waardoor zou het komen?
https://s13.postimg.org/v3jm7nzj7/20161117_184218.jpg

20

Re: Ingezakte biscuit!

https://s22.postimg.org/quip8pial/20161117_183253.jpg

21

Re: Ingezakte biscuit!

Mmm dat heb ik ook nog nooit gehad, lijkt haast of er geen beslag heeft gezeten/grote luchtbel? Of zou je het los hebben getrokken bij het uit de vorm halen, dat het daar net iets vast heeft gezeten?