1

Onderwerp: Stapeltaartje buurman en buurman zakt in elkaar.

Hallo,

Ik heb voor het eerst een taartje gemaakt, hier houten dowels in verwerkt en kartonnen tussen de taartjes.
Helaas zakt mijn taartje in elkaar en viel de buurman aan de zijkant er vandaag af.

Heeft iemand tips?
(hij is niet perfect afgewerkt maar het was de eerste om te oefenen.
https://s15.postimg.org/lpb0k6hx3/buurman_en_buurman_1.jpg

https://s11.postimg.org/x760w4d5b/buurman_en_buurman_2.jpg

Re: Stapeltaartje buurman en buurman zakt in elkaar.

Vervelend zeg! Het is wel een erg leuke taart! :)

Hoeveel dowels heb je er per taart in gestopt? En wat voor kartonnetjes heb je er tussen? Je kunt bijv twee vetvrij taartkartonnetjes op elkaar plakken (met eetbare lijm) of ern goud-zilver kartonnetje gebruiken. En waarmee heb je afgesmeerd?

Re: Stapeltaartje buurman en buurman zakt in elkaar.

Dankjewel.
Ik heb in de onderste taart 5 dowels en de middelste 3.
Ik heb een goud zilver kartonnetje ertussen zitten.
De taarten zijn afgesmeerd met botercreme mix uit de webshop en de bovenste met fluffy marshmallow.

4

Re: Stapeltaartje buurman en buurman zakt in elkaar.

Afsmeren met de mix is niet zo'n goed idee als je bekleed met fondant, door het water in de mix kan je fondant smelten. Qua stapelen klinkt het niet heel raar, waren je dowels precies even hoog?

Re: Stapeltaartje buurman en buurman zakt in elkaar.

Inderdaad, beter niet daarmee afsmeren! En ik vraag me nu ook af of je dowels precies even lang waren. Verder zou ik voor de zekerheid de volgende keer meer dan 3 dowels in de middelste doen ;)

Hopelijk lukt het de volgende keer goed!

Re: Stapeltaartje buurman en buurman zakt in elkaar.

De eerste dowel heb ik in de taart gedaan om te zien waar ik hem moest knippen en de andere even lang gemaakt. Oei ik wist niet dat je daar niet mee mocht afsmeren.

7

Re: Stapeltaartje buurman en buurman zakt in elkaar.

jammer zeg  want de taart is super leuk en echte buurman en buurman taart moet je maar denken!! =D

als je inderdaad met 1:1 botercreme afsmeers en dan goed koelen en dan bekleden en weer koelen en dan stapelen, zal het zeker nog beter lukken de volgende keer!!

8

Re: Stapeltaartje buurman en buurman zakt in elkaar.

Zou ook kunnen dat je bovenste taart met kitkat en m&m's te waar is als bovenste taart.

Re: Stapeltaartje buurman en buurman zakt in elkaar.

Willeke87 schreef:

Zou ook kunnen dat je bovenste taart met kitkat en m&m's te waar is als bovenste taart.

Daar zat ik inderdaad ook nog aan te denken.

Re: Stapeltaartje buurman en buurman zakt in elkaar.

Ik ga de tips volgende keer proberen! Heel erg bedankt.

11

Re: Stapeltaartje buurman en buurman zakt in elkaar.

Knap gedaan hoor!

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

12

Re: Stapeltaartje buurman en buurman zakt in elkaar.

Ik smeer al jaren af met bc mix van funcakes en heb dit nog nooit gehad

Re: Stapeltaartje buurman en buurman zakt in elkaar.

Hier ook nog nooit een probleem gehad met de bc! wat ik bij 3 lagen doe is met buisjes ipv dowels, zou wat steviger kunnen zijn!