1

Onderwerp: Hoe maak ik dunne omlijningen?

Hoi!

Ik moet voor iemand een taart maken van het feyenoordlogo. Nu is het niet het allermoeilijkste logo, maar toch heb ik 2 vraagjes.


1. Het zwarte gedeelte waar de letters in staan, kan ik hiervoor gewoon een 'lint' fondant uitsnijden en dit vervolgens in een cirkel op de (beklede) taart leggen? Of breekt het fondant dan? Ik wil het namelijk ook niet plakkerig hebben en zat zelf te denken aan iets van eetbare verf als dit bestaat?

2. De dunne witte belijningen tussen de zwarte rand en het rood/wit, hor kan ik deze het beste maken? Ik denk namelijk dat fondant te dik wordt... hetzelfde geldt voor de dunne zwarte omlijning aan de rechterkant van de F.

Alvast bedankt!!
https://s12.postimg.org/q8qab642x/Screenshot_2016_10_07_08_41_10.png

2 Laatst bewerkt door Bakkerie (07-10-2016 08:16)

Re: Hoe maak ik dunne omlijningen?

Misschien helpt het als je Feyenoord intypt in de zoekfunctie, dan zie je direct een aantal voorbeelden. De zwarte band zou ik maken door een grote cirkel uit te snijden en daar een kleinere cirkel uit te steken of in lagen werken, maar dan krijg je wel een iets dikkere laag fondant. Dunne lijntjes worden vaak met een sugar craft gun gemaakt

3

Re: Hoe maak ik dunne omlijningen?

Een lint van fondant kan je nooit in een rondje leggen, dan gaat het krullen en word het meer een rozet.
Ik sluit me aan bij bakkerie..

4

Re: Hoe maak ik dunne omlijningen?

Helemaal top, dank jullie voor de reacties! Zojuist bij de taartenshop een Sugarcraftgun apart laten leggen en een potje crisco. Ik heb begrepen dat dat nodig is om fondant te kleuren? Hoe zijn jullie ervaringen met het zelf kleuren van fondant? Ok gebruik de Wilton Icing colors...

5

Re: Hoe maak ik dunne omlijningen?

Ik heb nog nooit crisco gebruikt bij kleuren :think:
Zwart en rood zijn wel gelijk de moeilijkste kleuren om te maken, diepzwart en felrood zoals bij het logo zou ik persoonlijk gekleurd kopen. Als je het al zelf wilt gaan doen, moet je het in elk geval minstens een dag van te voren doen, zodat de kleuren goed kunnen inwerken

6

Re: Hoe maak ik dunne omlijningen?

ik zou zwart en rood gewoon kopen , de crisco doe je door de fondant voor dat je het in de suger gun doet om het wat zachter te maken anders doen je handen zo zeer.

ik heb het logo enkele keren gemaakt de zwarte cirkel stak ik een dag van te voren uit zodat hij stevig was en dan vervormd het niet dan deed ik er een dun sliertje wit langs met het ene dunste gaatje van de gun, het zwarte lijntje tussen het rode en het wit deed ik met het kleinste gaatje.

succes :thumb:

7

Re: Hoe maak ik dunne omlijningen?

Dank je wel voor je tips Baklataart!! Helemaal super, heb ik veel aan!

Re: Hoe maak ik dunne omlijningen?

rood lukt me altijd redelijk om zelf te kleuren, maar zwart begin in niet meer aan die koop ik ook kant en klaar

9

Re: Hoe maak ik dunne omlijningen?

Ik zou een zwarte cirkel maken. Dan de rood en witte halve cirkels erop leggen. Dan de F erop. Om de wit/rood cirkel zou ik alleen een witte sliert doen, dus niet moeilijk doen met zwart  ;). Denk dat dit te rommelig wordt  :O . Je zou de F in zilver kunnen doen maar dit ligt een beetje aan of dit wel past bij de rest van de taart. Misschien wordt het logo dan wel iets te dik maar dan heb je, zoals ik wel vaker heb  :rolleyes: , dat het logo uit elkaar valt of vervormt. Al leg ik de afbeelding vaak even in de vriezer voordat ik het op de taart leg.
Rood en zwart koop ik ook altijd gekleurd.