1 Laatst bewerkt door marielrooijakkers (03-10-2016 10:28)

Onderwerp: welke maten bakvormen gebruiken jullie het meest?

welke maten bakvormen gebruiken jullie het meest? Ik ben net begonnen voor anderen te bakken en gebruik nu nog springvormen die ik ophoog met bakpapier. Nu wil ik bakvormen aan gaan schaffen. Beginnend bij de maten die je het meest gebruikt.... Maar er zijn zoveel verschillende maten te verkrijgen.
Wat zouden jullie adviseren?

Re: welke maten bakvormen gebruiken jullie het meest?

15/20/25 en 20x20 gebruik ik veel.

Heb alle bakblikken 10cm hoog. En maten oplopend per 2,5 cm van 10cm tot en met 27,5 bij de ronde blikken. En vierkant vanaf 10x10 tot 25x25, oplopend per 5cm.

Groetjes Kirsten

3

Re: welke maten bakvormen gebruiken jullie het meest?

25 heb ik nog steeds een springvorm..functioneert prima. Dan heb van de bakpannen de 20cm en de 15cm. 2hartvormige 20 en 15. En een vierkante van 10. En blanda's van 12 en 20
Meest gebruik ik de ronde 25-20-15.

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

4

Re: welke maten bakvormen gebruiken jullie het meest?

Ik heb ook veel verschillende maten, maar de meest gevraagde maten zijn de ronde van 20 cm, de 22,5 cm en de 25 cm. Daarna komen de 17,5 cm, de 30 cm en heel soms de 27,5. De vierkante van 20 en 25 cm en de blanda's van 20 cm en 12 cm gebruik ik minder maar ben wel blij dat ik ze heb  ;)

Re: welke maten bakvormen gebruiken jullie het meest?

dan begin ik denk ik met de 20 en 25 aan te schaffen, daarna breid ik dan met de andere maten uit  ;)  :y

6

Re: welke maten bakvormen gebruiken jullie het meest?

Hangt er ook wel een beetje vanaf voor hoeveel mensen je veel bakt. Ik gebruik bv de 25 weinig en bijna altijd de 15 cm

7

Re: welke maten bakvormen gebruiken jullie het meest?

Ik heb een bakring die van maatc15cm t/m 30cm gaat. De ring is 10 cm hoog.