1

Onderwerp: Gestapelde cremetaart vervoeren

Graag jullie advies: ik ben gevraagd om de bruidstaart voor mijn broer te maken en een van hun ideeën is een met creme afgesmeerde stapeltaart, soort creme is nog niet besloten. Op zich prima, alleen zit ik me even af te vragen hoe stevig dat is als je het gaat vervoeren. Waarschijnlijk wordt de taart 4 of 3 lagen, dus mijn idee was om max 2 hoog opelkaar te zetten en dan op lokatie de twee helften te stapelen. fondanttaarten vervoeren heb ik wel vaker gedaan, dat blijft wel op elkaar zitten, beetje botercreme of RI er tussen en er gebeurt niet zoveel, maar met creme heb ik het idee dat het minder vastzit? Wat denken jullie, heeft iemand er ervaring mee? Als ik alle taarten los meeneem ben ik denk ik teveel tijd kwijt op de dag zelf (en stress omdat er nog meer moet op het laatste moment)
Groetjes Bakkerie

2

Re: Gestapelde cremetaart vervoeren

Ik snap dat je denkt dat de lagen losser op elkaar zitten omdat de fondant de lagen met vulling er tussen niet op zijn plek houdt. Maar het Lijkt me dat de dowels die in de taart zitten de taart aardig bij elkaar houden. Misschien door het bovenste taartje ook een dowel doen zodat de afzonderlijke lagen niet gaan schuiven.

Groetjes Sanne

3

Re: Gestapelde cremetaart vervoeren

Oh ja, dat is natuurlijk zo, maar zouden de 2 taarten op elkaar ook net zo goed op zijn plek blijven, ik was niet van plan om er een lange dowel door heen te doen (zou niet weten hoe ik dat netjes voor elkaar krijg...)