1 Laatst bewerkt door astap79 (01-09-2016 21:11)

Onderwerp: Hoe rozen aan zijkant taart bevestigen?

Hallo allemaal,
Ik mag een bruidstaart maken en ze wilde graag wat rozen aan de voorkant.zijkant van de taart als een soort waterval... hartstikke goed, maar nu ik zo bezig ben met de rozen te maken bedenk ik me net hoe ik deze eigenlijk ga bevestigen?
Ik heb wel vaker rozen op een taart gemaakt, maar deze staan meestal bovenop of op de rand van de taart, eventueel met een prikkertje of spaghetti erin en wat eetbare lijm.
rozen aan de voorkant van de taart lijkt me dus wat lastiger vast te maken, hoe doen jullie dit?
ook gewoon spaghetti erin en in de taart prikken met eetbare lijm? ik ben bang dat de rozen er gelijk weer vanaf vallen haha.

groeten Astrid.

Ps: Ik lees net in een ander topic dat ze met een saté prikkertje erin gestoken kunnen worden en dan met wat Royal icing.. dit zou dan vast beter blijven zitten dan de lijm.

Re: Hoe rozen aan zijkant taart bevestigen?

Hoi,

Je kunt de rozen ook nog met ijzerdraadjes die je ook gebruikt om bloemen te maken bevestigen. Wel vermelden aan het bruidspaar dat ze er in zitten. Gewoon spaghetti en lijm blijft echt niet zitten.
Veel succes.

Re: Hoe rozen aan zijkant taart bevestigen?

Ik gebruik zelf idd voor wat zwaardere bloemen RI. Dotje spuiten, bloem erop, sateprikkertje erdoor, laten drogen, sateprikkertje eruit. Succes!

4

Re: Hoe rozen aan zijkant taart bevestigen?

saskiahuisman schreef:

Hoi,

Je kunt de rozen ook nog met ijzerdraadjes die je ook gebruikt om bloemen te maken bevestigen. Wel vermelden aan het bruidspaar dat ze er in zitten. Gewoon spaghetti en lijm blijft echt niet zitten.
Veel succes.

Ijzerdraad in de taart? Dat lijk mij niet zo fijn ivm voedselveiligheid..

Ik zou ook voor satéprikker met royal icing of eetbare lijm gaan.

5

Re: Hoe rozen aan zijkant taart bevestigen?

Bedankt dames voor het reageren!
Ik denk dat dan bedoeld wordt de ijzerdraad en dan met de tape eromheen.
Ik ga de Royal icing maken en dan proberen met de prikkers erin, hopen dat dit werkt :)

Astrid.

6 Laatst bewerkt door LaLuub (02-09-2016 22:30)

Re: Hoe rozen aan zijkant taart bevestigen?

Ik deed het eerst ook met royal icing, totdat ik ergens de tip kreeg om het met gesmolten witte chocolade te bevestigen. Sindsdien doe ik het altijd zo. Droogt veel sneller dan RI. Bevalt mij echt super.

En als ik met ijzerdraadjes werkt (ook met de tape eromheen) dan doe ik die in een stukje van een rietje, en dat druk ik in de taart. Komt het (omwikkelde) ijzerdraad ook nooit in aanraking met de taart. Goedkopere oplossing dan de flower picks  :)

7

Re: Hoe rozen aan zijkant taart bevestigen?

Bedankt LaLuub voor je reaktie!
Ik had daar nog niet aan gedacht om gesmolten witte chocolade te gebruiken, ik ben zo bang dat dit niet stevig genoeg zal zijn? of is dit net zo sterk als de RI?
Groetjes Astrid.

8 Laatst bewerkt door LaLuub (02-09-2016 22:57)

Re: Hoe rozen aan zijkant taart bevestigen?

astap79 schreef:

Bedankt LaLuub voor je reaktie!
Ik had daar nog niet aan gedacht om gesmolten witte chocolade te gebruiken, ik ben zo bang dat dit niet stevig genoeg zal zijn? of is dit net zo sterk als de RI?
Groetjes Astrid.

Ik durf niet te zeggen of het net zo sterk is. Gesmolten chocola droogt natuurlijk gewoon weer hard op. Dus het is sterk, sterk genoeg voor grotere decoraties, die met lijm niet meer te bevestigen zijn. Maar ik weet niet hoe groot/dik/zwaar jouw rozen zijn.
Als het echt wel een gewicht is, zou ik zelf voor veilig gaan en op draad zetten en dan een paar draadjes in 1 rietje (deel van) in de taart drukken. (Dan heb je niet heel veel rietjes nodig en wordt je taart ook niet direct een gatenkaas  ;) )

9

Re: Hoe rozen aan zijkant taart bevestigen?

ontzettend bedankt LaLuub voor je hulp en uitleg!  :thumb:
Nu maar ff kijken hoe ik dit ga doen :)
Komt vast wel goed.
Groetjes.

10 Laatst bewerkt door LaLuub (02-09-2016 23:10)

Re: Hoe rozen aan zijkant taart bevestigen?

Succes!! We zien het resultaat (en de gekozen oplossing) hier wel verschijnen, toch?  ;-)

Groet,
Lubina

Re: Hoe rozen aan zijkant taart bevestigen?

Willeke87 schreef:
saskiahuisman schreef:

Hoi,

Je kunt de rozen ook nog met ijzerdraadjes die je ook gebruikt om bloemen te maken bevestigen. Wel vermelden aan het bruidspaar dat ze er in zitten. Gewoon spaghetti en lijm blijft echt niet zitten.
Veel succes.

Ijzerdraad in de taart? Dat lijk mij niet zo fijn ivm voedselveiligheid..

Ik zou ook voor satéprikker met royal icing of eetbare lijm gaan.


Hoi,
Ik bedoelde geen ijzerdraad, maar de draden die je met suikerbloemen maakt. De De Culpitt Floral Wire is geschikt om decoraties op stengel of draad in de taart te bevestigen. Sorry voor de verwarring.