1

Onderwerp: Verdikkeme heb ik dat....

Ik wil niet klagen hoor, velen hebben uitgekeken naar dat mooie weer en dat gun ik jullie ookvan hart, maar waarom nuuuuuu? Ik moet zaterdag die drip taart maken, wilde ik met fondant doen omdat ik nog nooit een taart heb afgesmeerd met botercreme en een laag vullen met aangevette slagroom beide niet echt verstandig als ze 29 graden verwachten ppffff , Ik weet het eff niet meer

2

Re: Verdikkeme heb ik dat....

Ahhh ja het is een drama voor taart dit weer.

Maar je taarten zijn mooi strak dus kan je best met botercreme afsmeren, dat is best goed te doen , ik zou wel voor een andere vulling gaan misschien iets met verse aardbeien door de botercreme :)

Gaat goed komen hoor, misschien heb je een ventilator dat helpt ook een klein beetje.

Succes hoor  :thumb:

3

Re: Verdikkeme heb ik dat....

Ik heb het ook! Ook een taart staan voor aankomend weekend  O-)

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

4

Re: Verdikkeme heb ik dat....

hier ook, taart voor zaterdag en moet met een puzzel bovenop de fondant, geen printje...dat wordt plakken  :grr:

vulling moet chocomousse zijn en afgesmeerd met ganache...zal de ventilator zeker nodig hebben om wat te koelen :y

Re: Verdikkeme heb ik dat....

Ik moet zondag de taart voor mijn zoontjes 2e verjaardag af hebben. Maar ik heb hem voor de zekerheid alvast gemaakt en ingevroren. Nu hopen dat hij er goed uit komt!   :s

Wanneer zouden jullie hem uit de vriezer halen? Ik dacht zelf aan vrijdagavond....

6

Re: Verdikkeme heb ik dat....

marielrooijakkers schreef:

Ik moet zondag de taart voor mijn zoontjes 2e verjaardag af hebben. Maar ik heb hem voor de zekerheid alvast gemaakt en ingevroren. Nu hopen dat hij er goed uit komt!   :s

Wanneer zouden jullie hem uit de vriezer halen? Ik dacht zelf aan vrijdagavond....

Als ie helemaal af is, moet je hem 24 uur voor dat je hem wilt serveren uit de vriezer halen en met doos en al (zonder plastic) in de koelkast zetten. Vervolgens een half uurtje voordat je hem wilt eten uit de koelkast en op temperatuur laten komen. Niet aankomen ivm zweten! Als ie erg zweet kun je hem proberen te drogen door er de luchtstroom van een ventilator langs te laten blazen.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

7

Re: Verdikkeme heb ik dat....

Ik voel met je mee :). ik hen voor zaterdag een taart staan voor 25 personen  (1 laag) EN een 2 lagen bruidstaart. De bruidstaart breng ik zelf naar locatie en ik zit minimaal een half uur in de auto  :( . We maken er maar het beste van, tis helaas niet anders...

8

Re: Verdikkeme heb ik dat....

Och dames dat gaat wat worden morgen, ze zeggen dat het morgen 29 graden gaat worden. ik ga maar vroeg beginnen dan is het nog wat koeler succes iedereen

9

Re: Verdikkeme heb ik dat....

Ik heb speciaal een airco gekocht voor de werkruimte haha.
Daarnaast kan hij ook mooi de slaapkamer verkoelen

10

Re: Verdikkeme heb ik dat....

Hier ook ... met airco maar toch nog warm...gelukkig goed gekomen.  Hoop bij jullie ook!

11

Re: Verdikkeme heb ik dat....

Een D R A M A was het!!

https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14045869_2089095411314854_8711539073987320179_n.jpg?oh=bc02fb4b9a2077a514fd1eec8096b361&oe=5852A315

Gelukkig uiteindelijk toch nog wel een leuke taart geworden maar JEEEEEEEE!!! Echt N I E T grappig!!
http://forum.deleukstetaarten.nl/viewto … ?id=249363

Ik ben ook nog figuurtjes aan het maken voor een taart voor over een paar weken: ik dacht, ik begin lekker op tijd. Droogt echt voor geen meter.... :grr:
Al in de oven gehad, afgebleven, in een doos met rijst  :grr:

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

12

Re: Verdikkeme heb ik dat....

Ohhh, wat erg :s  :s
Het is ook zzó warm :think:

13

Re: Verdikkeme heb ik dat....

Dat je daar nog zo iets moois van heb weten te maken vind ik echt heel knap, ik had niet meer geweten wat ik had moeten doen.

14

Re: Verdikkeme heb ik dat....

Sonj@ schreef:

Een D R A M A was het!!

https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14045869_2089095411314854_8711539073987320179_n.jpg?oh=bc02fb4b9a2077a514fd1eec8096b361&oe=5852A315

Gelukkig uiteindelijk toch nog wel een leuke taart geworden maar JEEEEEEEE!!! Echt N I E T grappig!!
http://forum.deleukstetaarten.nl/viewto … ?id=249363

Ik ben ook nog figuurtjes aan het maken voor een taart voor over een paar weken: ik dacht, ik begin lekker op tijd. Droogt echt voor geen meter.... :grr:
Al in de oven gehad, afgebleven, in een doos met rijst  :grr:

Oei zeker gevalletje warm..
Misschien stomme vraag hoor.. maar rol jij fondant over je structuremat uit of de mat op je fondant?
Het laatste doe ik.. maar bij een groot patroon krijg ik dat niet altijd mooi.

15

Re: Verdikkeme heb ik dat....

@Willeke87

Ik rol eerst mijn fondant op een mat, dan de structuurmat daarop en 'druk die aan' dus niet rollen met de roller, maar meer schuiven. Dan de eerste mat eronderuit en structuurmat met fondant en al over de taart. Daarna gaat -normaal gesproken  :grr: - de structuurmat vrij gemakkelijk los.  O-)

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

16

Re: Verdikkeme heb ik dat....

Sonj@ schreef:

@Willeke87

Ik rol eerst mijn fondant op een mat, dan de structuurmat daarop en 'druk die aan' dus niet rollen met de roller, maar meer schuiven. Dan de eerste mat eronderuit en structuurmat met fondant en al over de taart. Daarna gaat -normaal gesproken  :grr: - de structuurmat vrij gemakkelijk los.  O-)

Dankje voor het antwoord!
Ik rol dus wel maar dan trek ik het vaak stuk.
Gelukkig hoefde ik met dit warme weer niets te maken.