1

Onderwerp: Help vochtig weer

Hallo,

Ik ben een woezel en PiP aan het boetseren geweest en nu willen ze niet hard worden.
ik heb ze al een half uur in de oven op 50 graden gehad, kwamen ze hard uit maar worden nu
Toch weer zacht! Enig idee wat ik moet doen om E hard te krijgen en te houden tot aan
Donderdag? Heel graag tips! Heb fondant en tylosr gebruikt!

Groetjes Daniëlle

2

Re: Help vochtig weer

Droog weg zetten, bijv in n koele kast?!

3

Re: Help vochtig weer

Zelf zou ik het niet in de koelkast zetten lijkt mij te vochtig, ik zet het in een lege taart doos om te drogen.

Ik heb vanochtend een kroontje gemaakt dat droogt goed nu.

Heel veel succes  :)

Re: Help vochtig weer

In een luchtdicht bakje in de koelkast moet wel gaan toch? Dan kan er geen vocht bij komen. Succes ermee!

5

Re: Help vochtig weer

Dit is inderdaad dramaweer! Ik heb heel wat gevloekt de laatste dagen/weken  :O . Ik maak nu zo'n 7 jaar taarten maar kan me niet herinneren dat het eerder zo erg is geweest  :nooo . Mijn strik droogde met moeite terwijl ik dit niet eerder heb gehad.
In een afgesloten bakje zetten zou ik niet doen (in een taartdoos, zoals Baklataart zegt, kan wel). Dan kan het vocht niet weg en droogt het helemaal niet. Ik zou toch proberen het op de droogste plek (in een kartonnen (taart)doos te zetten.
Maar zakken ze in of worden ze wat zacht? ik maak W&P met marsepein en dit hardt nooit helemaal uit maar ze behouden wel hun vorm.

6

Re: Help vochtig weer

Ik heb Ze nu in de eetkamer staan met alle zonneschermen naar beneden. Dat is op dit moment de koelste ruimte! Ze blijven Zacht! Maar ze mogen nog 3 dagen drogen dus misschien komt het nog goed! Pdf taarten maken is echt drama met dit weer!

7

Re: Help vochtig weer

Wat ook nog helpt is ze in een kartonnen doos met vochtvreter te zetten. Die blijft het vocht er uit trekken. Dat heeft mijn bloemen een paar weken geleden gered.

Groetjes Sanne