1

Onderwerp: Iemand ervaring met ijstaarten maken?

Volgens mij plaats ik het in de verkeerde rubriek, maar ik heb echt geen idee waar ik het zou moeten plaatsen :p

Pas heeft iemand me gevraagd of ik ook ijstaarten maak i.v.m. haar bruiloft. Waarschijnlijk wordt het een taart zonder marsepein en fondant, dus dat scheelt al een hele hoop gedoe.
Maar heeft iemand ervaring met het maken van ijstaarten? Hoe doen jullie dit? Gewoon een laag biscuit/cake en dan daar bovenop een hele laag ijs? Of meerdere lagen biscuit? Ik zie op internet verschillende dingen erover staan, maar ik weet niet wat het beste/lekkerst is.

Bedankt alvast!!

2

Re: Iemand ervaring met ijstaarten maken?

Helaas geen ervaring mee, dus kan je niet helpen. Ben wel benieuwd, dus ik lees even mee.

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

3

Re: Iemand ervaring met ijstaarten maken?

oh, nee daar kan ik je ook niet bij helpen !!

ik heb wel eens bij Rudolph een bombe of zo gezien met ijs maar hoe dat precies zat ik weet het niet , sorry en succes :think:

want wat me ook nog een dingetje lijkt hoe houd je dat koel :lol:

4

Re: Iemand ervaring met ijstaarten maken?

Ik maak wel eens een ijstaart. Het is denk ik ook een beetje afhankelijk wat de bedoeling is, ik maak ze altijd als onderdeel van een dessert, dus bij mij bestaan ze vooral uit ijs, soms een dunne bodem eronder, maar als het gebak is, is veel ijs wel machtig denk ik. Persoonlijk vind ik de bodem vaak minder lekker, bevroren taart wordt hard, tegen de tijd dat het ontdooit is je ijs ook vloeibaar. Maar wellicht dat de vrager ook wel ideeen heeft wat zij verstaat onder ijstaart, wel/geen biscuit, taart/toetje. Fondant over ijs lijkt me geen succes :nooo:

Re: Iemand ervaring met ijstaarten maken?

Ik heb wel eens een mokkaschuimijstaart gemaakt. Maar weet niet of dat is wat jij bedoelt.
Dat is namelijk helemaal niet met biscuit. Die taart bestaat uit opgeklopte slagroom met schuimpjes op een koekbodem. Die zet je dan in een springvorm in de vriezer.

6 Laatst bewerkt door Elize van B. (03-07-2016 09:13)

Re: Iemand ervaring met ijstaarten maken?

Bedankt allemaal!

Ik bedoelde geen mokkaschuimijstaart hoor, gewoon een taart met 'normaal' schepijs. En dan zelfgemaakt ijs.
Het lijkt mij wel dat ze het als dessert wil hebben.. En fondant erover lijkt mij inderdaad ook niet echt fijn werken en ook niet lekker :p
Maar ik ga het er nog eens met haar over hebben.

Ik heb zelf al geprobeerd een ijstaart te maken, met aan de binnenkant aardbeienijs en buitenkant vanilleijs. Aan de buitenkant zie je dus niks van het aardbeienijs :) als bodem gewoon een biscuit gedaan. Eens kijken of dat lekker is!

7

Re: Iemand ervaring met ijstaarten maken?

Mijn broer had ook een bruids ijstaart als dessert.
Hier zat helemaal geen biscuit/koek in. Was meer opgebouwt in laagjes zoals een viennetta ijs geval uit supermarkt. Taart was gewoon bekleed met fondant en roosjes, smaakte erg goed!

Re: Iemand ervaring met ijstaarten maken?

Willeke87 schreef:

Mijn broer had ook een bruids ijstaart als dessert.
Hier zat helemaal geen biscuit/koek in. Was meer opgebouwt in laagjes zoals een viennetta ijs geval uit supermarkt. Taart was gewoon bekleed met fondant en roosjes, smaakte erg goed!

Oh super om te horen!! Misschien ook zelf maar eens uitproberen met fondant erover heen. Kijken hoe het smaakt :)