1

Onderwerp: HELP!!Een taart meenemen naar Engeland, zou dat kunnen??

Ik kreeg vandaag de vraag of ik evt. een taart zou kunnen maken die mee gaat naar Engeland (op de boot). Het gaat mij dan vooral om de vraag of het lang genoeg houdbaar is en hoe het evt. het beste vervoerd zou moeten / kunnen worden. (ik denk bijv. aan koelbox of op een andere manier? Koelbox lijkt mij nl. te smal)
Ze willen de taart vers hebben (niet vanuit de diepvries bedoel ik).
Het vertrek is donderdags en zaterdags wordt de taart aangesneden. Ik zal de taart dan woensdagavond klaar moeten hebben.
Ik vind het uiteraard wel erg bijzonder om te mogen doen (voor een mevrouw die 90 jaar wordt!), maar is het ook haalbaar??
Alvast heel erg bedankt voor eventuele reacties!!

2 Laatst bewerkt door Elize van B. (20-06-2016 21:13)

Re: HELP!!Een taart meenemen naar Engeland, zou dat kunnen??

Ik denk dat het erg van de vulling afhangt.. Een taart met bijv banketbakkersroom moet wel binnen twee dagen op volgens mij, net als slagroom. Botercrème denk ik wel weer wat langer.

Wel echt heel leuk dat je dit mag doen! :)

3

Re: HELP!!Een taart meenemen naar Engeland, zou dat kunnen??

Spannend!
Sowieso kiezen voor houdbare vullingen, zoals crèmes en dus niet op basis van slagroom o.i.d..... Dan zou het moeten kunnen. Maar je zit ook met hóe wordt het opgeslagen op de boot? ....blijft de taart bij de aanvrager of gaat ie in het ruim of zo?

Bij de Sligro hebben ze van die grote koelboxen...maar misschien is dat te prijzig om voor eenmalig aan te schaffen?

Er moet hier nog een topic zijn van iemand die vorige jaar een taart ver mee moest op reis...ik weet niet meer van wie dat was, anders kon je daar eens lezen hoe ze dat aangepakt had. Misschien weet iemand anders het nog? Ik weet wel dat het toen goed gegaan was.

Succes ieder geval.

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

4

Re: HELP!!Een taart meenemen naar Engeland, zou dat kunnen??

Je zegt dat het een verse taart moet zijn, maar een taart die woensdag gemaakt is en zaterdag pas gegeten wordt vind ik niet vers meer. Ze geven vanaf woensdag hogere temperaturen op, wat niet ten goede zal zijn van je taart bij vervoer.
Ik zou toch echt voor invriezen gaan ivm vervoer en versheid.

5

Re: HELP!!Een taart meenemen naar Engeland, zou dat kunnen??

Die taart ging naar Frankrijk in het vliegtuig en dat is allemaal goed gekomen kan ik me nog herinneren!!

zelf heb ik vorig jaar een taart voor mijn tante gemaakt en die namen ze mee naar Engeland in de auto op de boot
https://s31.postimg.org/k9rc9dauv/IMG_20151016_172753.jpg

deze was dat.
ik had hem gevuld met jam en boter creme , verpakt in een doos en een plastic zak meegegeven want zei ging hem thuis nog vriezen.

het is helemaal goed gekomen, het voordeel van de boot is dat het er koel is.

zeker geen room vullingen en is het geen optie voor hun om hem donderdag avond nog in de vriezer te doen tot zaterdag?

succes in elk geval :thumb:

6

Re: HELP!!Een taart meenemen naar Engeland, zou dat kunnen??

Als ik de taart wel laat invriezen op woensdagavond hoe dan verder?
Ik bedoel, hij gaat natuurlijk donderdag uit de vriezer, op de boot (daar blijft hij in de auto voor zover ik weet), hoe moet het dan verder? Hij kan dan niet weer opnieuw in de vriezer toch?

Of is het dan verstandiger om hem woensdag af te geven, koel te laten vervoeren op donderdag en dan donderdag in Engeland in de vriezer? Hij is denk ik zaterdagmiddag nodig, dus dan zal hij zeker vrijdagavond wel weer uit de vriezer moeten?

Sorry voor de vele vragen... :O

7

Re: HELP!!Een taart meenemen naar Engeland, zou dat kunnen??

zelf denk ik dat hij het beste zo meegegeven kan worden en dan donderdag bij thuis komst in de vriezer en dan desnoods zaterdag vroeg er uit!

dan is hij echt nog heerlijk hoor !!