1

Onderwerp: lijkt eenvoudig maar

dan ga ik mezelf toch heel de tijd afvragen hoe ga ik het aanpakken :rolleyes:

dus dacht vraag jullie advies toch ook even.

ik mag deze taart maken voor zondag, de mama van de jarige gaat er zelf jungle beestjes opzetten.


https://s32.postimg.org/62p30x0mp/IMG_20160617_WA0004.jpg

nu dacht ik zelf de taart eerst af smeren met 1:1 botercrème en daarna met enchanted cream wit gewoon en dan de groene vegen met mijn palet mes erop doen?

jullie nog ideeën voor mij?

Alvast heel erg bedankt :thumb:

2

Re: lijkt eenvoudig maar

lijkt idd eenvoudig, ik denk dat je eigen idee wel goed zal uitpakken.

groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

3

Re: lijkt eenvoudig maar

Je zou het ook met groene botercreme kunnen doen denk ik.
Weet niet of botercreme en enchanted creme op elkaar kunnen zeg maar?
Mocht het met palletmes niet lukken, dan zou ik handschoentjes aandoen en met mn vingers, soort vinger verven, erop doen.
Succes!

4

Re: lijkt eenvoudig maar

Is er een reden waarom je botercrème en enchanted cream wil combineren? Ik zou zelf trouwens amerikaanse botercrème maken. Ook wit, en stevig.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Re: lijkt eenvoudig maar

Marianne schreef:

Is er een reden waarom je botercrème en enchanted cream wil combineren? Ik zou zelf trouwens amerikaanse botercrème maken. Ook wit, en stevig.

nee ,niet echt verzon ik gewoon zelf :)

denk je dat amerikaanse bbr beter is? en is daar ook een recept van hier of weet jij dat toevallig :think:

dat is met crisco geloof ik toch? is dat wel lekker dan?

sorry voor alle vragen :D

6

Re: lijkt eenvoudig maar

Vragen zijnaltijd goed :)

Amerikaanse botercrème (buttercream) is idd met crisco. Ik vind het lekker, maar natuurlijk is het smaak persoonlijk. Het is idd met crisco, er moet ook echt wel smaakstof doorheen. Recept staat ook op de site:
http://www.deleukstetaarten.nl/recepten … uttercream
Als ik het maak, gebruik ik smaakstof van Wilton, maar je kunt ook LorAnn gebruiken (de grotere flesjes), en pas heb ik het suiker vervangen door de nieuwe Sugar & Crumbs Flavoured icing sugar, dan hoeft er geen smaakstof meer bij. Was ook èrg lekker!

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

Re: lijkt eenvoudig maar

Marianne schreef:

Vragen zijnaltijd goed :)

Amerikaanse botercrème (buttercream) is idd met crisco. Ik vind het lekker, maar natuurlijk is het smaak persoonlijk. Het is idd met crisco, er moet ook echt wel smaakstof doorheen. Recept staat ook op de site:
http://www.deleukstetaarten.nl/recepten … uttercream
Als ik het maak, gebruik ik smaakstof van Wilton, maar je kunt ook LorAnn gebruiken (de grotere flesjes), en pas heb ik het suiker vervangen door de nieuwe Sugar & Crumbs Flavoured icing sugar, dan hoeft er geen smaakstof meer bij. Was ook èrg lekker!

dank je wel marianne, kon het recept zelf niet vinden :think:

maar vond er een van tante tien die is met crisco en boter, dat ga ik maar is proberen.

super bedankt voor het mee denken en zal de taart zondag laten zien :)

8

Re: lijkt eenvoudig maar

de taart heb je al gemaakt maar je kan buttercream icing ook kamt en klaar in een emmer kopen bij de leukste taartenshop :). altijd makkelijk om in huis te hebben en erg lekker!

9

Re: lijkt eenvoudig maar

lilli schreef:

de taart heb je al gemaakt maar je kan buttercream icing ook kamt en klaar in een emmer kopen bij de leukste taartenshop :). altijd makkelijk om in huis te hebben en erg lekker!

dank je wel ik ga er is naar kijken want nu mag ik er weer een maken :lol: een drip cake  :think:  :think:

10

Re: lijkt eenvoudig maar

Ik heb ook een drip cake op de planning staan voor midden augustus. ik ga eerst maar een proef taartje maken ;).

11

Re: lijkt eenvoudig maar

lilli schreef:

Ik heb ook een drip cake op de planning staan voor midden augustus. ik ga eerst maar een proef taartje maken ;).

ohh dat is leuk , ik heb er al heel wat filmpjes over gekeken en dingen over  gelezen.

maar wel slim om een klein oefentaartje te maken , dat ga ik ook maar is doen :)

succes en ben benieuwd naar de taart :thumb: