1

Onderwerp: Workshop boltaartje maken op school

Ik mag volgende week op de school van mijn kinderen een workshop geven aan ongeveer 10 kinderen van 6-9. Nu zit ik te twijfelen of ik ze ook laat vullen en afsmeren of alleen laat bekleden en decoreren. We hebben er anderhalf uur de tijd voor, maar in die tijd moet alles ook weer opgeruimd worden en ik wil ze de taartjes ook zelf nog laten inpakken met een kartonnetje en folie er omheen.

2

Re: Workshop boltaartje maken op school

Wat leuk om te doen. Maar ik zou ze dan zelf vullen en afsmeren.  Anderhalf uur is niet echt veel tijd.

Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

3

Re: Workshop boltaartje maken op school

ben het met Vonn eens, zelf vullen en smeren anders kom je in tijd nood en kom je niet aan het versieren toe :)

wel heel erg leuk om te mogen doen zeg, heel veel plezier :D

Re: Workshop boltaartje maken op school

Bedankt! Ga ik het zelf van tevoren doen. Wat is een handige vulling die niet in de koelkast hoeft? Vind bcr altijd zo zwaar in combinatie met cake. Of misschien helemaal niet vullen en alleen afsmeren?

5 Laatst bewerkt door Esther68 (18-06-2016 12:59)

Re: Workshop boltaartje maken op school

Ik heb het ook eens gedaan en toen ook zelf gevuld. Niet veel, maar gewoon het halve bolletje door de helft en een beetje uitgehold. Daar de vulling in gedaan en bovenste helft er weer op. Je zit dan ook niet en laag vulling  ;) . Ik zou toch bc gebruiken ipv bbr. Hoeft niet veel te zijn. Maar je het het over cake? Dus geen biscuit? Cake hoef je niet per se te vullen (Zelfs afsmeren hoeft soms niet eens. Blij mij blijven de rondjes marsepein iig altijd zitten zonder afsmeren  ;) ). Die heeft al smaak van zichzelf. Als je biscuit gebruikt zou ik er dus wel iets tussen/in doen. Kan ook iets zijn wat je op brood smeert  ;) . Verder is 1,5 uur. Iet lang idd. Neem aan dat je ook iets wilt vertellen/uitleggen? Dit kost al tijd en dan ook nog het opruimen.
Veel succes!

6

Re: Workshop boltaartje maken op school

Ik zou een laagje jam als vulling doen.

7

Re: Workshop boltaartje maken op school

Of vlaaivulling! Vind ik persoonlijker net iets fijner als jam omdat ie wat dikker is.

8

Re: Workshop boltaartje maken op school

Als je cake gebruikt, gewoon niet vullen. Hoef je je daar ook niet druk om te maken. Afsmeren met pipinggel (makkelijker dan met botercrème) en lekker laten decoreren.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag