1

Onderwerp: Renshaw Royal Icing bewaren?

Ik heb (op advies van de verkoopster) een pot Renshaw Royal Icing gekocht (kant en klare). Ik heb hier slechts een kwart van gebruikt en zie nu op de pot dat deze slechts 14 dagen na opening houdbaar is en ook niet ingevroren kan worden  =|
Weet iemand of er wellicht toch een manier is om deze icing langer te bewaren? Ik zal hem voorlopig niet meer gebruiken en vind het zonde om zoveel weg te gooien.

2

Re: Renshaw Royal Icing bewaren?

ik zou het niet weten, ik heb zelf op de beurs in Rijswijk een pot gekocht en bij thuiskomst zag ik dat de pot maar houdbaar is tot de 7e maand.
Ik hoop dat ik hem als hij nog dicht is ook iets langer kan gebruiken.

groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

3

Re: Renshaw Royal Icing bewaren?

ja ik had het ook in mijn hand maar mijn dochter zag op tijd dat het maar tot juli houdbaar was, best vreemd toch!

zou je het niet in kunnen vriezen , staat dat er op dat het niet kan?

als niemand een antwoord heeft zou ik het toch proberen te vriezen :think:

4

Re: Renshaw Royal Icing bewaren?

Baklataart schreef:

ja ik had het ook in mijn hand maar mijn dochter zag op tijd dat het maar tot juli houdbaar was, best vreemd toch!

zou je het niet in kunnen vriezen , staat dat er op dat het niet kan?

als niemand een antwoord heeft zou ik het toch proberen te vriezen :think:

Wat goed van je dochter, wij hadden allebei een potje gekocht.
Vind het niet echt netjes, zeg het er dan even bij, of prijs het iets af.

Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

5

Re: Renshaw Royal Icing bewaren?

Er staat inderdaad op het potje dat je het niet in de koelkast of vriezer moet bewaren. De mijne is tot september houdbaar, dat vind ik al niet belachelijk lang. Maar juli...  :(
Ik wacht nog even af of iemand nog antwoord voor me heeft. En anders zet ik hem toch maar in de diepvries. Het proberen waard.

6 Laatst bewerkt door Tante Tien (16-06-2016 05:47)

Re: Renshaw Royal Icing bewaren?

Ik ben altijd wel een beetje een rare met dit soort dingen, maar ik heb weleens een pot zelfgemaakte RI in de koelkast gezet en vervolgens helemaal vergeten.... Een paar weken later, of misschien zelfs wel drie maanden, kwam ik hem tegen. Ik heb geroken en geproefd en het gewoon gebruikt. Je moet het dan wel opnieuw mixen. Voor invriezen lijkt mij hetzelfde.
Er zitten ook eigenlijk geen ingredienten in die kunnen bederven (ik maak het met eiwitpoeder). Dus ik zou het gewoon bewaren en dan goed kijken, ruiken en proeven of het nog goed is. Of snel heel veel koekjes versieren als je het toch niet aandurft.

Tieneke

7

Re: Renshaw Royal Icing bewaren?

je maakt RI aan met water en water kan wel degelijk bederven.....je zou het na drie maanden eens onder een microscoop moeten leggen, je gaat schrikken denk ik.....

heb jij zo'n grote koelkast dat je drie maanden lang iets wat er in staat over het hoofd ziet?

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

8

Re: Renshaw Royal Icing bewaren?

Oh.... dat is wel schrikken ja. Ik zal het niet meer doen...

Tieneke

9

Re: Renshaw Royal Icing bewaren?

Bedankt voor jullie reacties. Dan zal ik hem maar weg gooien. Jammer maar helaas. Ik denk dat ik de volgende keer sowieso witte chocolade gnache ga maken. Ik vond de icing persoonlijk niet lekker. Echt mieren zoet.