1

Onderwerp: rozen van renshaw flower and modeling paste in de koelkast?

Hi!

ik ben zojuist begonnen aan een 2 lagen bruidstaart. De taart ga ik vullen met vanille crème en aardbeien crème en wordt versierd met rozen. nu hoor ik om mij heen verschillende verhalen over bloemen in de koelkast. wat zijn jullie ervaringen? Ik ga einde van de middag de biscuits bakken, zodra de kids op bed liggen ga ik de taarten vullen, bekleden ed. Zij komt de taart morgenochtend ophalen, brengt deze naar locatie en wordt dan de dag erna aangesneden. Moet ik haar adviseren om de taart buiten de koeling te bewaren?

alvast bedankt!

2

Re: rozen van renshaw flower and modeling paste in de koelkast?

Cremevulling of niet: met dit weer zou ik helemaal niks buiten de koelkast adviseren eerlijk gezegd... :x

Mijn taarten staan altijd in mijn eigen koelkast met rozen en al, maar daar kan ik je geen advies over geven omdat ik geen idee heb over de koeling waarin jouw taart komt te staan (temp, vochtigheid, andere producten enz enz).... O-)

Mijn advies is eigenlijk dat het het beste is om je taart vrijdag net voor het aansnijden ervan af te leveren, maar wellicht is dat geen optie?

Hopelijk volgen er nog andere reacties met nuttige tips!  :thumb:
Succes!

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

3

Re: rozen van renshaw flower and modeling paste in de koelkast?

Zij wilt de taart echt perse morgen al halen en naar locatie brengen. ik ben ook bang dat die koeling daar misschien te vochtig is oid. zou je dan toch adviseren om m daar in de koeling te doen of buiten de koeling op een donkere en niet al te warme plek?

4

Re: rozen van renshaw flower and modeling paste in de koelkast?

De vraag is niet wat ik zou adviseren, de vraag is wat JIJ wil dat er met de taart gebeurt! Het is JOUW opdracht  :y

Dus mijn advies blijft: zelf wegbrengen op het moment net voor het aansnijden. Dan hou je de controle over wat er met je taart gebeurt.
Wil ze dat niet, dan is het haar verantwoording als er iets mis gaat. Maar wellicht komt ze tóch bij jou aankloppen als het niet naar wens was  O-)
Want inderdaad een vochtige koeling, met weet ik veel wat niet nog meer erin  en de weersomstandigheden :x  :x  :x

Ik zou zelf het risico NIET nemen, maar als zij dat persé wel wil (  :s  ), probeer haar dan uit te leggen dat je geen enkele garantie kunt geven over hoe haar taart eruit komt te zien  O-)

En zoals gezegd: wél in de koeling, zeker met dit weer!
Want tja, wat is nu weer een 'donkere, niet al te warme plek' op de trouwlocatie??  :think:

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

5

Re: rozen van renshaw flower and modeling paste in de koelkast?

Taarten met creme houd ik wel eens langer buiten de koeling, maar nooit een hele nacht. Ligt idd ook het weer. Ik heb ook wel eens begrepen dat de koelingen op locatie kouder staan dan een gewone koelkast. Paar jaar gelden had ik ook een bruidstaart en was het vergelijkbaar weer als nu. Omdat deze bij mij uit de koeling kwam en de taart niet uren later aangesneden zou worden, heb ik tegen het personeel gezegd dat ze de taart niet meer in de koeling hoefde te zetten. Het restaurant was eigenlijk best koel, ondanks de buitentemperatuur, dus kon best. Vind ik dan. En taart met creme die net uit de koeling komt is niet lekker en soms is de creme na een half uur nog hard. Later hoorde ik dat ze de taart toch in de koeling hadden gezet....
Ik zou ook het liefst de taart zelf brengen, maar als ze dit niet willen houdt het op en is het inderdaad garantie tot de deur  ;) . Enige wat je kunt doen doen is advies geven hoe om te gaan met de taart. En ik zou de taart in een kartonnen doos zetten. Dan komt het vocht niet rechtstreeks op de taart en is de taart toch beter beschermd. Zweten is dan ook minder, als dit al gebeurt. Het liefst zet/plak ik de decoraties er zo laat mogelijk op, maar kan niet altijd. De keren dat ik de gedecoreerde taart in de koeling heb gezet is er niks mis gegaan.

6

Re: rozen van renshaw flower and modeling paste in de koelkast?

De taart is samen met de suikerbloemen in een doos gegaan en de bruid heeft toch besloten om deze in de koeling te laten zetten op locatie. Ze hadden daar een speciale wijn koeling (9 graden ) en alles is goed gegaan :).

7

Re: rozen van renshaw flower and modeling paste in de koelkast?

Super! Fijn om te horen Lilli  :thumb:

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!