1

Onderwerp: Witte ganache kleuren

Ik vroeg me af of je witte ganache kunt kleuren met dezelfde kleurstof die je voor fondant/marsepein gebruikt? Of heb je daar die kleurstof op oliebasis voor nodig die je gebruikt voor candymelts? Ik wil namelijk met roze een taart afsmeren, maar heb alleen gewone kleurpasta's.
Groet, Bakkerie

Re: Witte ganache kleuren

Je kan witte ganache kleuren met je gewone kleurstoffen, deze voeg je toe aan de slagroom voordat je de chocolade toevoegt.

Groetjes Kirsten

3

Re: Witte ganache kleuren

Ik weet niet of je t al gedaan hebt, maar houd er rekening mee dat de ganache een gelige kleur heeft... Dan heb je dus kans op oranje ganache ipv roze...

Perhaps when we find ourselves wanting everything,
It is because we are dangerously near to wanting nothing - Sylvia Plath

4

Re: Witte ganache kleuren

Bedankt voor de reactie en de waarschuwing.  Ik ga het binnenkort gewoon een keer proberen, in het ergste geval is dan de kleur niet helemaal zoals ik me voorstel :)

Re: Witte ganache kleuren

Wil je echt mooie kleuren krijgen, en ga je het vaker doen, kun je ganache het beste kleuren met kleurstoffen op basis van cacaoboter. Is een investering maar levert prachtige kleuren op! Is mooi voor het kleuren van chocolade in het algemeen en mooi om bijvoorbeeld bonbon vormen mee te airbrushen of in te kleuren.

6

Re: Witte ganache kleuren

Is ganache van witte chocola echt wit te maken met witte cacaoboter kleurstof?

Heeft iemand er ervaring mee?

7

Re: Witte ganache kleuren

Ja dat is zeker mogelijk

8

Re: Witte ganache kleuren

Oke dank je :D