1

Onderwerp: Kitchenaid 'tikt'

Dankzij mijn man ben ik de trotse bezitster van een keizerrode kitchenaid artisan 1.3HP 6,9l.
Maar...... hij tikt! doen die van jullie dat ook (of hebben dat gedaan?) Hij doet het vooral bij een gistdeegje en de deeghaak. nu ben ik dus niet zeker of hij zelf tikt of dat het komt van de haak die je er zo 'indraait'. Dus.... de vraag is eigenlijk tikt jullie machine ook bij deegjes of moet ik toch eens na laten kijken? Mijn man kan er zo niks aan zien.

Hij was trouwens 9maanden oud toen ik m kreeg, de vrouw die m verkocht wilde liever een kenwood met verwarmde kom.

2

Re: Kitchenaid 'tikt'

Ik geloof niet dat die van mij echt tikt. Raakt de haak misschien net de kom?

3

Re: Kitchenaid 'tikt'

Ik zou hem toch even laten checken, die van mij tikt niet. Ook niet met zwaardere degen. Je kunt hem ook verstellen wellicht dat de haak je kom toch raakt, je kunt hem iets hoger instellen.

4

Re: Kitchenaid 'tikt'

Ook hier tikt er niets. Ik denk ook dat het in de instelling zit!

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

5

Re: Kitchenaid 'tikt'

mag ik even inbreken? Mijn kitchenaid heeft zo veiligheidspin achter de kop (snappen jullie) deze trilt er regelmatig uit, wta kan ik hieraan doen??

WBT jouw vraag, is eht niet de deeghaak die tegen de kom aan tikt, deze afstand kan je aanpassen met de schroef die je ziet als je de kop optilt, snappie?

gr marije

6

Re: Kitchenaid 'tikt'

De mijne tikt ook, al jaren. Maar hij doet het verder prima dus ik maak me er niet zo druk om. Ik rammel ook aan alle kanten maar doe het nog steeds.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

7

Re: Kitchenaid 'tikt'

vlavlip83 schreef:

mag ik even inbreken? Mijn kitchenaid heeft zo veiligheidspin achter de kop (snappen jullie) deze trilt er regelmatig uit, wta kan ik hieraan doen??

WBT jouw vraag, is eht niet de deeghaak die tegen de kom aan tikt, deze afstand kan je aanpassen met de schroef die je ziet als je de kop optilt, snappie?

gr marije

Je machine op zijn kant leggen en het schroefje wat in de zuil (zo noem ik het maar even) aandraaien dan zit de pin vast.