1

Onderwerp: Tips gevraagd voor het strak bekleden van een kleine taart

Hoi allemaal,

Normaal formaat taarten krijg ik inmiddels redelijk strak bekleed, maar met kleine taarten (10 cm) blijf ik moeite houden. De bovenzijde lukt goed. Onderaan krijg ik het niet strak en blijf ik rondom kleine plooien houden die ik niet krijg weg gewerkt. Hoop dat jullie mij tips kunnen geven hoe ik deze plooien kan voorkomen/weg werken.

Groetjes, TaartFreubel

2

Re: Tips gevraagd voor het strak bekleden van een kleine taart

Wat ik zelf altijd doe is een overdreven grote lap fondant uitrollen, die leg ik dan vervolgens als een tentje over het taartje en ga dan na de bovenkant glad te hebben gestreken langzaam aan de zijkant doen, dan heb ik nooit plooien

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

Re: Tips gevraagd voor het strak bekleden van een kleine taart

Bedankt voor je tip! Ik ga proberen of dit voor mij ook werkt.

4

Re: Tips gevraagd voor het strak bekleden van een kleine taart

vooral niet te grote stukken in 1 x willen plat strijken. eerst boven rand en dan steeds 1 a 2 cm naar beneden.

Re: Tips gevraagd voor het strak bekleden van een kleine taart

Dank je wel, deze tip neem ik ook mee!

6

Re: Tips gevraagd voor het strak bekleden van een kleine taart

En vooral veel geduld hebben. Alles in kleine stapjes gladstrijken. Werkt hier het beste.

7

Re: Tips gevraagd voor het strak bekleden van een kleine taart

In het boek van Wendy (Schlagwein) beschrijft ze hoe je een 1persoons taartje bekleed. Ze bekleed de zijkant en bovenkant apart. Daarna bekleden als normaal. Ik neem aan dat ze de lapjes dunner uitrolt dan normaal, anders krijg je wel en hele dikke bekleding  ;). Misschien kun je het zo proberen?  =)

Re: Tips gevraagd voor het strak bekleden van een kleine taart

Geduld hebben is niet mijn sterkste kant :o .
Ik heb 2 van de boeken van Wendy, ga zo even kijken of ik het kan vinden!