1

Onderwerp: Kenwood chef of kmix

Hallo,

Ik wil graag een nieuwe mixer aanschaffen. Nu twijfel ik nog tussen de kenwood kmix kmx51 of chef premier kmc570.
Weet iemand wat de verschillen zijn?

Ik zie wel dat de kmix maar 500w heeft en de chef 1000w. Maar is de chef daarom ook beter? En merk je dit verschil?

2

Re: Kenwood chef of kmix

Is er ook niemand die in ieder geval ervaring heeft met de chef premier? Hier kan ik namelijk niet veel over vinden.

3

Re: Kenwood chef of kmix

Ben je er al uit? Ik heb de KMX en heb me er destijds ook over verbaasd dat deze 'maar' 500 W heeft. Het verschil zit m in de locatie van de motor en de overbrenging van de energie. In de meeste machines zit de motor in de kont (onderin dus) en moet de energie een flinke weg afleggen, vaak via kunststof onderdelen, waardoor er veel van de energie verloren gaat. In de KMX zit de motor in de kop (heel dicht bij de aangekoppelde onderdelen, d.w.z. je garde en deeghaak) en is het grootste deel van de onderdelen van metaal. Hierdoor gaat er nauwelijks energie verloren en kom je met een motor van 500W op evenveel of zelfs meer mengkracht uit dan met andere machines met een sterkere motor. Succes met kiezen en/of bakken!

4

Re: Kenwood chef of kmix

Hoi!
Ikzelf heb een kitchenaid artisan en een kenwood premier.
Als ik nog één zou mogen aanschaffen neem ik zonder twijfel kitchenaid! Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook tevreden van Kenwood, maar zijn lawaai is echt hels! Ik laat hem soms draaien in mijn keuken terwijl ik in mijn garage bezig ben (die los staat van mijn woning) met alle deuren toe en zelfs dan hoor ik hem nog. Ook mijn katjes zijn geen fan als ik de machine laat draaien ;-) . Wel kan ik zeggen dat hij sneller werkt. Als ik hetzelfde recept botercrème maak met beide toestellen dan kan ik zeggen dat de kenwood 1/3de minder tijd nodig heeft om deze luchtiger te kloppen, maar dat kan ook liggen aan de garde aangezien die veel meer spaken heeft. Nog een nadeel aan mijn Kenwood is dat de kom geen handvat heeft. Zeker bij het maken van een grote portie beslag is het een enorme lompe klus om alles mooi uit de kom te krijgen aangezien je geen grip hebt aan de onderkant.