1 Laatst bewerkt door Melou (24-09-2015 12:10)

Onderwerp: Gaan keukenrobots makkelijk oververhitten?

Ik ben aan het uitkijken naar een keukenrobot, een simpel toestel: machine met deeghaak, klopper en ballongarde en eventueel antispat deksel. Kleur maakt niet zoveel uit, en komt toch in de kast te staan.

Ik wou eerste voor een goedkoop toestel gaan met mengkom min 4,5l en dan zou ik als ik het veel gebruik later voor een duurdere kunnen gaan.

Mijn keuze voor de goedkope versie
http://www.vandenborre.be/keukenrobot/domo-do9109kr
Domo DO 9109KR 118 euro
met deeghaak, klopper en ballongarde en antispatdeksel
Nu zie ik in de handleiding dat hij maar max 10minuten mag opstaan en dan terug 30min moet wachten.

Mijn keuze voor een iets duurder toestel
http://www.pixmania.be/nl/multifunction … 105-a.html
Kenwood combi KMX50 aanbieding 236euro
Met Metalen banketbakkersset (deeghaak, garde, mixer)
In de handleiding vind ik enkel dat je tussen 2 sessies 20min moet laten.

Vraagjes:
Als je biscuit maakt klop ik mijn eieren veel langer dan 10min met handmixer, zelfs 20min.
Gaat dit sneller met een keukenrobot of ga ik toch diezelfde tijd moeten aanhouden?
Zijn hier mensen die een (goedkoop)toestel hebben dat maar 10min mag draaien en toch langer en geen last hebben van oververhitting?
heeft iemand last van oververhitting met de KMX50?
Op de site van kenwood staat bij Keukenrobot kMix KMX50GR, ik gok de groene versie van deze, want zie het verschil niet direct:
De Keukenrobot kMix KMX50GR wordt geleverd met:
K-klopper
Ballongarde
Deeghaak
Flexiklopper
Glanzende 5 liter mengkom met groot handvat
Kunststof antispatdeksel

Met dat staat dus niet vermeld op pixmania.
Zou dit er toch bijgeleverd worden, of bestaan er verschillende versies dozen van machines met dezelfde nummer?Heb geen zin om te bestellen en dat enkel de basis zoals de goedkope toestellen erbij is als het goedkoop toestel misschien toch niet oververhit.

Groetjes Melou

2

Re: Gaan keukenrobots makkelijk oververhitten?

Zelf heb ik al een aantal jaar de Kmix nog nooit problemen meegehad.

3

Re: Gaan keukenrobots makkelijk oververhitten?

Heb de Kmix besteld, ga binnenkort verschillende taarten maken dus wou al bestellen en van de Kmix heb ik hier al veel goede commentaren gelezen. Ik wilde toch niet het risico nemen dat de kom toch wat te klein was en er problemen zouden zijn.

Heb nog eens goed gezocht wat er bijzit en denk enkel de metalen banketbakkersset (deeghaak, garde, mixer). Op de site van Kenwood zit verschil als je op België en Nederland kijkt.

4

Re: Gaan keukenrobots makkelijk oververhitten?

ik heb ook de Kmix en mix ook langer dan 10 minuten soms, geen enkel probleem, zeer happy mee!

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

5

Re: Gaan keukenrobots makkelijk oververhitten?

Hier ook een Kmix waar ik heel gelukkig mee ben!

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

6

Re: Gaan keukenrobots makkelijk oververhitten?

Mijn Kmix is helaas na 4,5 jaar overleden aan oververhitting. Hij deed het niet meer als ik hem maar 1 min. aan had gehad en dan uit deed. Na opsturen zou reparatie 120 euro kosten, dat had ik er dan niet meer voor over...

7

Re: Gaan keukenrobots makkelijk oververhitten?

Ik heb vorig weekend een testbiscuit gemaakt van dia20cm en hoogte 6cm dus 4 eieren.
Heb 10min op stand 4.5 gemixt en de eieren waren echt mooi lobbig. Met de handmixer deed ik soms 20min en kreeg zelfs niet zo een goed resultaat.
En dit was de eerste keer dat mijn biscuit zo hoog werd als bedoeld, exact 6cm.
Ben dus super tevreden met mijn Kmix. =D
Ook al was het niet vermeld op de site, er zat toch het deksel bij en nog een spatel.