1

Onderwerp: Oven van ikea

Mijn bijna 20 jaar oude conventionele oven loopt op z'n laatste beentjes haha. Dus ik ben aan het kijken naar een nieuwe,  nu is mijn oog gevallen op deze "KULINARISK"  Pyrolytische oven, roestvrij staal van ikea. Het lukt mij niet om een linkje te plaatsen, zouden jullie naar deze oven willen kijken en mij vertellen wat jullie ervan vinden? Ik heb nog nooit met hetelucht gewerkt,  en betekent onder en boven warmte dat dat net zo als mijn conventionele oven werkt?
Alvast heel erg bedankt.

Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

2

Re: Oven van ikea

helemaal niemand?????? :s

Help mijn vrouw heeft een hobby

3

Re: Oven van ikea

Zegt me niks: nog nooit van een pyrolytische oven gehoord  :think:

Wél van een heteluchtfunctie! Gebruik ik altijd en werkt voor mij prima. Waar je even op moet letten of de oven biscuit-proof is: sommige ovens fluctueren in temp. Zeg maar als je verwarmt op 150 graden, dan moet dat wel constant zijn en niet afkoelend naar 130 en verhittend naar 160 om ergens op 150 uit te komen. Voor een pizza is dat prima, maar als je beslag moet rijzen is dat niet handig  ;)

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

4

Re: Oven van ikea

Sonj@ schreef:

Zegt me niks: nog nooit van een pyrolytische oven gehoord  :think:

Wél van een heteluchtfunctie! Gebruik ik altijd en werkt voor mij prima. Waar je even op moet letten of de oven biscuit-proof is: sommige ovens fluctueren in temp. Zeg maar als je verwarmt op 150 graden, dan moet dat wel constant zijn en niet afkoelend naar 130 en verhittend naar 160 om ergens op 150 uit te komen. Voor een pizza is dat prima, maar als je beslag moet rijzen is dat niet handig  ;)

thanks voor je antwoord, ik weet niet of deze oven constante warmte heeft, zeker iets om te vragen. pyrolytische functie daarmee kan je de oven schoonmaken, dat is een zeer hoge temperatuur waardoor al het vuil verbrand en is as naar beneden valt.

Help mijn vrouw heeft een hobby

5

Re: Oven van ikea

Oooooowwwkeeee!!! weer wat geleerd!

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

6

Re: Oven van ikea

Sonj@ schreef:

Oooooowwwkeeee!!! weer wat geleerd!


jaaaaa en ik van jou.

Help mijn vrouw heeft een hobby

7

Re: Oven van ikea

ik heb hem, ben er erg blij mee maar bak me taarten wel op onder/boven warmte, heb volgens mij het vorige model maar hij is nog geen jaar oud. het verschil zit in de knopjes maar verder werkt hij hetzelfde. ben er erg blij mee in ieder geval

Groetjes Marije van den Brink. Mijn taarten? die vind je hier: https://www.facebook.com/HetTaartenmeisje

8

Re: Oven van ikea

mrij schreef:

ik heb hem, ben er erg blij mee maar bak me taarten wel op onder/boven warmte, heb volgens mij het vorige model maar hij is nog geen jaar oud. het verschil zit in de knopjes maar verder werkt hij hetzelfde. ben er erg blij mee in ieder geval

oh super, dank je wel voor je reactie, dus je biscuits komen er mooi uit?  Vind het echt een prachtige oven. Dus dat wordt waarschijnlijk zaterdag op m'n verjaardag even naar ikea.

Help mijn vrouw heeft een hobby

9

Re: Oven van ikea

ziet er zeker heel mooi uit die oven!! super dat je zaterdag naar ikea mag :lol:  :lol:

10

Re: Oven van ikea

Baklataart schreef:

ziet er zeker heel mooi uit die oven!! super dat je zaterdag naar ikea mag :lol:  :lol:

ja hihi, ik vind hem ook erg mooi. dus dat wordt uitproberen het weekend.

Help mijn vrouw heeft een hobby

11

Re: Oven van ikea

Erg leuk verjaardagscadeau! Jaloers  :o  =D

Groetjes Kirsten

12

Re: Oven van ikea

bakmijntaart schreef:

Erg leuk verjaardagscadeau! Jaloers  :o  =D

nou het is dat mijn oude oven het gaat begeven, want anders krijg ik niet van die luxe cadeaus hoor, dus dit is een goed excuus  :Y

Help mijn vrouw heeft een hobby

13

Re: Oven van ikea

vonn schreef:
mrij schreef:

ik heb hem, ben er erg blij mee maar bak me taarten wel op onder/boven warmte, heb volgens mij het vorige model maar hij is nog geen jaar oud. het verschil zit in de knopjes maar verder werkt hij hetzelfde. ben er erg blij mee in ieder geval

oh super, dank je wel voor je reactie, dus je biscuits komen er mooi uit?  Vind het echt een prachtige oven. Dus dat wordt waarschijnlijk zaterdag op m'n verjaardag even naar ikea.

ja vind ze er goed uitkomen! ik kan hem ook instellen dat hij binnen 5 min op temp is en dat is echt heerlijk. ik bak ze op 165gr onder/boven warmte

Groetjes Marije van den Brink. Mijn taarten? die vind je hier: https://www.facebook.com/HetTaartenmeisje

14

Re: Oven van ikea

mrij schreef:
vonn schreef:
mrij schreef:

ik heb hem, ben er erg blij mee maar bak me taarten wel op onder/boven warmte, heb volgens mij het vorige model maar hij is nog geen jaar oud. het verschil zit in de knopjes maar verder werkt hij hetzelfde. ben er erg blij mee in ieder geval

oh super, dank je wel voor je reactie, dus je biscuits komen er mooi uit?  Vind het echt een prachtige oven. Dus dat wordt waarschijnlijk zaterdag op m'n verjaardag even naar ikea.

ja vind ze er goed uitkomen! ik kan hem ook instellen dat hij binnen 5 min op temp is en dat is echt heerlijk. ik bak ze op 165gr onder/boven warmte

Nou het wordt steeds zekerder dat dit de oven gaat worden, bedankt voor je reactie :thumb:

Help mijn vrouw heeft een hobby

15

Re: Oven van ikea

mrij schreef:
vonn schreef:
mrij schreef:

ik heb hem, ben er erg blij mee maar bak me taarten wel op onder/boven warmte, heb volgens mij het vorige model maar hij is nog geen jaar oud. het verschil zit in de knopjes maar verder werkt hij hetzelfde. ben er erg blij mee in ieder geval

oh super, dank je wel voor je reactie, dus je biscuits komen er mooi uit?  Vind het echt een prachtige oven. Dus dat wordt waarschijnlijk zaterdag op m'n verjaardag even naar ikea.

ja vind ze er goed uitkomen! ik kan hem ook instellen dat hij binnen 5 min op temp is en dat is echt heerlijk. ik bak ze op 165gr onder/boven warmte

Nou het wordt steeds zekerder dat dit de oven gaat worden, bedankt voor je reactie :thumb:

Help mijn vrouw heeft een hobby

16

Re: Oven van ikea

nog even aftellen nog 3 nachtjes dan mag je naar ikea :lol:  :lol:  :lol:

17

Re: Oven van ikea

Baklataart schreef:

nog even aftellen nog 3 nachtjes dan mag je naar ikea :lol:  :lol:  :lol:


Jaaaaaaa haha,  kan niet wachten,  helaas kan ik vanwege het werk niet eerder :lol:

Help mijn vrouw heeft een hobby

18

Re: Oven van ikea

Ik heb een soort gelijke oven, ondertussen al 6 jaar oud, heerlijke oven. De schoonmaak functie nog niet gebruikt dus daar kan ik je niks over vertellen. Ik bak biscuit op zowel onder en boven of hete lucht en ze komen bij beiden er mooi uit.

Veel plezier bij ikea en van je oven.

Christine.

19

Re: Oven van ikea

Alvast heel veek (bak)plezier gewenst met je oven!

20

Re: Oven van ikea

keukentje schreef:

Ik heb een soort gelijke oven, ondertussen al 6 jaar oud, heerlijke oven. De schoonmaak functie nog niet gebruikt dus daar kan ik je niks over vertellen. Ik bak biscuit op zowel onder en boven of hete lucht en ze komen bij beiden er mooi uit.

Veel plezier bij ikea en van je oven.

bedankt voor je reactie, fijn om te horen dat de oven goed bevalt

Help mijn vrouw heeft een hobby

21

Re: Oven van ikea

bibi89 schreef:

Alvast heel veek (bak)plezier gewenst met je oven!

nou hoop dat dat zeker gaat lukken :)

Help mijn vrouw heeft een hobby

22

Re: Oven van ikea

Ik heb de oven ook! Bakt fijn en met 9 standen is er altijd wel eentje die goed aansluit bij t bakken van je taart of biscuit!

De uitschuifrails zijn ook erg handig! Meerdere lagen bakken gaat ook goed

De pyro stand werkt super, de ovendeur gaat op slot (wel zo veilig) en als de oven helemaal klaar is veeg je zo de as met een vochtige doek weg

23

Re: Oven van ikea

annekoek schreef:

Ik heb de oven ook! Bakt fijn en met 9 standen is er altijd wel eentje die goed aansluit bij t bakken van je taart of biscuit!

De uitschuifrails zijn ook erg handig! Meerdere lagen bakken gaat ook goed

De pyro stand werkt super, de ovendeur gaat op slot (wel zo veilig) en als de oven helemaal klaar is veeg je zo de as met een vochtige doek weg

oh dat klinkt erg goed, welke stand gebruik jij voor het bakken van je biscuit? ik wordt steeds enthousiaster bij al deze reacties.

Help mijn vrouw heeft een hobby

24

Re: Oven van ikea

Volgens mij altijd de onder en bovenwarmte, uit mn hoofd de 3e stand :) maar dit gaat altijd zo automatisch dat ik er al niet meer bij stilsta.. De snel warm functie is ook handig, maar ik vraag mij wel af hoeveel stroom dat extra zal kosten...

25

Re: Oven van ikea

annekoek schreef:

Volgens mij altijd de onder en bovenwarmte, uit mn hoofd de 3e stand :) maar dit gaat altijd zo automatisch dat ik er al niet meer bij stilsta.. De snel warm functie is ook handig, maar ik vraag mij wel af hoeveel stroom dat extra zal kosten...

Ja haha dat is zo,  dat gaat idd automatisch, ga het gewoon maar uitproberen.

Help mijn vrouw heeft een hobby